مرکل: باید به آنچه توافق کرده‌ایم عمل کنیم / والس: شک آلمان به فرانسه را درک می‌کنم


مرکل: باید به آنچه توافق کرده‌ایم عمل کنیم / والس: شک آلمان به فرانسه را درک می‌کنم

خبرگزاری تسنیم: نخست وزیر فرانسه در دیداری با صدر اعظم آلمان در برلین با تاکید بر اینکه من شک اقتصادی برلین به پاریس را درک می کنم بر اجرایی کردن اصلاحات در کشورش تاکید کرده و مرکل نیز گفت که ما باید به آنچه با هم توافق کرده ایم عمل کنیم.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، به نقل از هفته نامه "اشپیگل"، "مانوئل والس"، نخست وزیر فرانسه در دیدار با صدر اعظم آلمان در برلین بر اعتماد و ضرورت آن تاکید کرده و در دیدار خود با مرکل در دفتر صدر اعظمی اصلاحات در کشورش را وعده داده و درباره انتقاد سیاستمداران آلمانی به فرانسه گفت که من شک شما را می فهمم.

صدراعظم آلمان نیز فرانسه را برای در پیش گرفتن اصلاحات تمجید کرده و اظهار داشت که مسئله مجموع قابل توجهی از تلاش ها مطرح است.

والس هم در دفتر صدر اعظم آلمان در برلین اظهار داشت که این سفر از اهمیت ویژه ای برخوردار است. من به اینجا آمده ام تا به مردم آلمان بگویم که من شک و تردید آن ها را درک می کنم. فرانسه اصلاحات خود را اجرایی خواهد کرد.

آلمان از فرانسه بخصوص صرفه جویی و ریاضت اقتصادی بیشتر را درخواست می کند. دولت در پاریس بر خلاف آن روی برنامه هایی برای بالا بردن رشد اقتصادی تاکید دارد.

"فرانسوا اولاند"، رئیس جمهوری فرانسه نیز در کنفرانس مطبوعاتی نیم سال خود روز پنج شنبه اعلام کرد که این کاملا درست است که دوستان آلمانی ما در هر فرصتی اصلاحات را از ما می خواهند.اما وی در عین حال  تداوم اقدامات صرفه جویانه و ریاضتی را رد کرده و گفت که چنین روندی می تواند بهبود اوضاع اقتصادی را به خطر بیاندازد.

صدر اعظم آلمان همچنین تاکید کرد که بسیاری امکانات برای ایجاد رشد اقتصادی بدون خرج کردن پول بیشتر وجود دارد.

مرکل همچنین به رعایت کردن بسته رشد و ثبات اقتصادی در اروپا تاکید کرده و گفت که این مهم است که ما به آنچه که با هم توافق کرده ایم پایبند باشیم.

برلین اولین ایستگاه سفر نخست وزیر فرانسه به آلمان است، پس از آن وی به هامبورگ رفته و در آنجا با "زیگمار گبریل"، معاون صدر اعظم آلمان و "اولاف شولز" اولین شهردار هامبورگ  دیدارخواهد کرد. والس همچنین سفری به اشتوتگارت خواهد داشت.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
triboon
طبیعت