زیرساخت پهلوگیری کشتی‌های بزرگ در بندر چابهار فراهم شد/ورود اولین کشتی تا دو هفته دیگر

زیرساخت پهلوگیری کشتی‌های بزرگ در بندر چابهار فراهم شد/ورود اولین کشتی تا دو هفته دیگر

خبرگزاری تسنیم: معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی از فراهم شدن زیرساخت‌های پهلودهی به کشتی‌های بزرگ در بندر چابهار خبر داد و گفت:‌بر این اساس تا دو هفته دیگر یک فروند کشتی بزرگ غلات با ظرفیت ۵۰ هزار تن وارد بندر چابهار می‌شود.

علی جهاندیده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد:‌ با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده و لایروبی بندر چهابهار، پهلوگیری کشتی‌های بزرگ تا ظرفیت 80 هزار تن در این بندر فراهم شد.

وی از ورود و پهلودهی به یک فروند کشتی بزرگ غلات با ظرفیت 50 هزار تن تا یکی دو هفته آینده خبر داد و تصریح کرد: تجهیزات بندر چابهار به حدی رسیده که زیرساخت‌های پهلوگیری کشتی‌های تا ظرفیت 80 هزار تن در این بندر فراهم شده است.

معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به این‌که افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری بندر چابهار قیمت تمام شده کالا را برای استان‌های شرقی کشور کاهش خواهد داد، افزود:‌ قیمت تمام‌شده کالا برای استان‌های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و کرمان با افزایش ظرفیت بندر چابهار کاهش چشمگیری خواهد داشت، ضمن آن‌که این کار (لایروبی و افزایش ظرفیت پهلودهی بندر چابهار) در توسعه محور شرق و ترانزیت کشورهای شرقی خیلی موثر خواهد بود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه