«میتسواخ»؛ مستندی درباره قاچاق اعضای بدن در فلسطین اشغالی

«میتسواخ»؛ مستندی درباره قاچاق اعضای بدن در فلسطین اشغالی

خبرگزاری تسنیم: «میتسواخ» به معنای ثواب است. ثوابی که قاچاقچیان اسرائیلی اعضای بدن برای خود قائلند. ثوابی برای انجام یک کار انسانی و تامین عضو برای اسرائیلی‌هایی که حاضر نیستند اعضای بدنشان را به یکدیگر اهدا کنند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، «میتسواخ» نام مستندی به کارگردانی ویتولد گادووسکی و ماسیخ گرابسیا است. مستندی از لهستان که به مسئله قاچاق اعضای بدن در فلسطین اشغالی می‌پردازد.

طبق قوانین یهودیان اهدای اعضای بدن به دیگران گناه است. گناهی که به دلیل اعتقادات یهودیان متعصب به بازسازی بدن انسان توسط خداوند پس از مرگ است.

این اعتقاد باعث شده است که حتی یهودیانی که زیاد در قید و بند دین نیستند با این بهانه از اهدای عضو خود پرهیز کنند و حتی حاضر نباشند پس از مرگ نیز اعضای آنها به دیگران اهدا شود.

این امر باعث رواج قاچاق اعضای بدن در فلسطینی اشغالی شده است. قوانین صهیونیست‌ها نیز محدودیت زیادی برای قاچاقچیان اعضای بدن ایجاد نمی‌کند و آنها به راحتی به این کار می‌پردازند.

فقرای مالدیو و فیلیپین، زندانیان محکوم به اعدام چینی و جوانان ربوده شده فلسطینی کسانی هستند که در دام قاچاقچیان صهیونیست می‌افتند و وسیله‌ای برای سودجویی این افراد می‌شوند.

طبق ادعای فیلم، در چنین اعضای بدن زندانیان محکوم به اعدام را قبل از کشتن و سوزاندن به قاچاقچیان اعضای بدن می‌فروشند. فقرای مالدیوی و فلیپینی نیز با آرزوی کسب پول به دام قاچاقچیان اعضای بدن می‌افتند. جوانان فلسطینی نیز پس از ربوده شدن مورد جراحی قرار می‌گیرند و جنازه‌شان هیچوقت پیدا نمی‌شود.

«میتسواخ» به معنای ثواب است. ثوابی که قاچاقچیان اسرائیلی اعضای بدن برای خود قائلند. ثوابی برای انجام یک کار انسانی و تامین عضو برای اسرائیلی‌هایی که حاضر نیستند اعضای بدنشان را به یکدیگر اهدا کنند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران