امنیت کشورمان را مدیون خون شهدا هستیم

امنیت کشورمان را مدیون خون شهدا هستیم

خبرگزاری تسنیم: مراسم رونمایی کتاب «از جنون تا مجنون» با حضور داستان‌نویسان و علاقه‌مندان به فرهنگ و ادب در فرهنگسرای سرو برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مراسم رونمایی کتاب «از جنون تا مجنون» دوشنبه 30 شهریور با حضور محمداسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، ابوالفضل درخشنده داستان‌نویس و دبیر چاپ کتاب و جمعی از فرماندهان دفاع مقدس و اهالی فرهنگ و هنر در فرهنگسرای سرو برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، محمداسماعیل کوثری، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ضمن تبریک هفته دفاع مقدس اظهار کرد: با توجه به اینکه عقل سلیم می‌گوید جنگ و کشتار فی نفسه خوب نیست، اما جنگ را به ما تحمیل کردند و مردم عزیز ما در آن دوران باید از کشور و ناموس خود دفاع می‌کردند.

کوثری تصریح کرد: دشمن شهرهای خرمشهر، قصرشیرین، بستان، سومار و روستاهای بسیاری را اشغال کرده بود و به تصور خودشان می‌خواستند در 3 روز خوزستان را اشغال و در طی 7 روز تهران را اشغال کنند. اما به دستور امام خمینی (ره) مردم با غیرت برای دفاع از مملکت و ناموس خود به پا خاستند و دفاع کردند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اینکه ابرقدرت‌های شرق و غرب با یکدیگر متحد شده بودند تا کشور ایران را به اشغال خود درآورند، گفت: با توجه به اینکه ما از سی و چهار کشور اسیر گرفتیم اما ملت عزیز یک تنه با امکانات بسیار کم ایستادگی کرد و جنگید تا امروز کشور در امنیت کامل باشد.

وی یادآور شد: اگر امروزه کشورمان از نعمت بزرگ امنیت برخوردار است به خاطر خون شهدا است، زیرا آنان جان خود را بر طبق اخلاص گذاشتند و با صلابت جنگیدند.

کوثری با اشاره به محسن چراغی و خاطرات وی، تصریح کرد: اگر چنین انسان‌های به ظاهر کوچک اما با روح بزرگ وجود نداشتند، همانند گذشته و قرارداد ترکمنچای که بسیاری از شهرهای خود را از جمله بحرین، از دست دادیم، باید بسیاری از شهرها و روستاها را واگذار می‌کردیم، اما با دفاع مردم غیور این اتفاق رخ نداد.

به گفته وی، جنگ تحمیلی با اعمال و رفتار رزمندگان، دفاع مقدس شکل گرفت و پیروزی را از آن ایران کرد.

کوثری «رهبری و مردم» را عامل اصلی موفقیت ایران در جنگ تحمیلی دانست و گفت: مردم با تکیه بر حضرت آقا وفادارانه ایستادگی کردند و به پیروزی نائل آمدند که باعث افتخار ملت ایران شد.

وی تصریح کرد: دوران دفاع مقدس فرهنگ ایثار و فداکاری را ترویج کرد. اگر استکبار جهانی از ما عصبانی‌ است، به خاطر این فرهنگ است. امیدوارم از عصبانیت خود بمیرند. امام خمینی (ره) فرمودند: « قرن آینده، قرن اسلام است و اسلام ابرقدرت‌ها را به خاک خواهد نشاند.»

کوثری در پایان صحبت‌های خود گفت: کتاب «از جنون تا مجنون» که مستندات و خاطرات فرماندهان در عملیات بدر است، شاید گوشه کوچکی از فداکاری و ایثار رزمندگان هشت سال دفاع مقدس باشد. با این حال از تمامی کسانی که برای این کتاب تلاش کرده‌اند، تشکر می‌کنم.

در ادامه این مراسم ابوالفضل درخشنده، مدرس داستان نویسی و مسئول جمع‌آوری داستان‌های کوتاه کتاب «از جنون تا مجنون» گفت: پس از تجربه موفق دیدار با جانبازان آسایشگاه ثارالله و مجموعه داستان‌های کوتاه ملاقات با عاشقان آسمانی تصمیم گرفتیم تا برهه سرنوشت سازی از تاریخ دفاع مقدس را دست‌مایه نگارش مجموعه داستانی قرار دهیم.

وی تصریح کرد: برای طرح اولیه داستان به سراغ بزرگوارانی که در عملیات جنگ بدر حضور داشتند، رفتیم تا هنرجویان و داستان نویسان با آنان و اتفاقات عملیات بدر آشنا شوند و داستان‌های خود را بنویسند که ماحصل آن دیدار ها و گفتمان خاطرات، کتاب «از جنون تا مجنون» شد.

درخشنده گفت: این کتاب به نوعی با خون مطهر شهدا، جوهره پیدا کرده است و همه داستان‌نویسان تلاش کردند تا امروز ثمره خود را ببینند. امیدوارم در آینده بتوانیم این راه را ادامه دهیم.

در پایان این مراسم، از راویان، فرماندهان و نویسندگان این کتاب تقدیر شد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران