انصارالله: ملت پیروزی راهبردی کسب کرد/ مبارزه برای ریشه کنی فساد ادامه می‌یابد

انصارالله: ملت پیروزی راهبردی کسب کرد/ مبارزه برای ریشه کنی فساد ادامه می‌یابد

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی جنبش انصار الله یمن گفت که ملت یمن پیروزی عظیم و راهبردی کسب کرد و مبارزه برای ریشه کنی فساد ریشه دوانده در ارکان نهادهای دولتی ادامه می یابد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جنبش انصار الله یمن، محمد عبدالسلام در پیامی پیروزی انقلاب یمن را به ملت این کشور تبریک گفت و ملت یمن به یاری خداوند و قدرت ویش پیروز شد و "توافق شراکت سیاسی" امروز متکی به انقلاب مبارک ملت یمن و ترجمه اهداف عادلانه تک تک شهروندان است که عزیمت خود به صنعا در 18 اوت 2014 میلادی را آغاز کردند و مراکز فساد و قدرتهای بانفوذ را محاصره کرده و نقطه پایانی بر سیاست تخریب کشور و ویرانی نهادها و اهانت به کرامت شهروند یمنی گذاشتند.

وی با اشاره به ویرانی، قتل و تخریب گروههای تکفیری داعشی در طول سه سال عمر دولت مستعفی یمن و باز شدن درهای قیمومیت خارجی بر این کشور تاکید کرد: امروز سرآغاز عصری مغایر با گذشته است زیرا صدای ملت شنیده شد و

ملت در برهه اخیر انتفاضه تاریخی خویش در کل استانها، همه سختی ها را با صبوری کامل به جان خرید و شکست نخورده یا یه ذره عقب نشینی نکرد بلکه پیشروی نمود و درمقابل این فشار، سلطه گران احساس ضعف کرده و تمایل خود برای پاسخ به خواسته های مردم را نشان دادند.

محمد عبدالسلام به گام به گام بودن برچیده شدن چادرهای تحصن کنندگان با اجرایی شدن مفاد توافق یاد شده تاکید کرد: یک بار دیگر جاد دارد که ملت یمن یقین کند که صاحب گفتار، کردار و تاثیر است و روند سیاسی آینده کشور، دستاورد مبارزه اش است.

وی افزود: ما انصار الله به نوبه خود به ملت عظیم یمن به خاطر این دستاورد بزرگ و پیروزی راهبردی اش تبریک می گوییم و آنچه تاکنون گذشت، یک مرحله از مبارزه ای است که همچنان ادامه دارد زیرا فساد در درون نهادها به یک نفر ختم نمی شود بلکه یک مجموعه درگیر است و مافیایی حرفه ای وجود دارد و این وضعیت ایجاب می کند که همگان کاملا هوشیار باشند تا آن را برای مردم برملا کنند.

محمد عبدالسلام همچنین به ارتشیان و نیروهای امنیتی که منافع کشور را مدنظر قرار داده و به انقلاب مردم یمن علیه فساد یاری رساندند، تبریک گفت و افزود: زمان آن فرا رسیده است که روحیه ملی گرایی در داخل نهادهای مدنی و نظامی و امنیتی تسری یابد تا هر مسئولی در هر جایگاه یا اداره دولتی درک کند که وی برای خدمت به ملت گمارده شده است و شغل دولتی مِلک کسی نیست بلکه متعلق به ملت است.

وی گفت: همه ما منتظر قانون اساسی هستیم که نشات گرفته از برآیند کنفرانس گفت وگوهای ملی کشور باشد تا به منزله یک پیمان اجتماعی جدید بوده و شور و حماسه ملی را به مردم کشور واحد یمن بازگرداند و فرهنگ و تمدن ملت عزیز یمن را متجلی سازد و این کشور را در صفوف کشورهای برخوردار از امنیت و ثبات و رفاه قرار دارد و این امر غیرممکن نیست.

دولت یمن و جنبش «انصارالله» و جریان‌های سیاسی این کشور شب گذشته در نهاد ریاست‌جمهوری یمن توافقنامه صلح و شراکت ملی را با توجه به نتایج کنگره گفت‌وگوی ملی امضا کردند.

مردم یمن از پنج هفته پیش جنبش اعتراضی و مسالمت آمیز خود را برای برآورده شدن سه خواسته اصلی شامل "سرنگونی دولت فاسد، لغو دستور آزادسازی حامل‌های سوخت و اجرای نتایج کنفرانس گفت‌وگوی ملی" این کشور آغاز کردند که رهبری این حرکت گسترده مردمی را جنبش انصارالله به‌عهده داشت.

درپی این اعتراضات، مذاکرات بین انصار الله به نمایندگی از مردم و نهاد ریاست جمهوری یمن آغاز شد که چند دور مذاکرات به نتیجه نرسید و سپس مذاکرات با میانجیگری جمال بن عمر فرستاده ویژه سازمان ملل متحد به یمن بین دوطرف از سرگرفته شد. همزمان حکومت یمن دستور برخورد نظامی با معترضان تحصن کرده در مقابل وزارتخانه ها و مقر نخست وزیری در شهر صنعا را صادر کرد که در جریان آن شماری کشته و زخمی شدند.

در پی این حملات به معترضان مسالمت جو، نیروهای مردمی تحت رهبری انصار الله توانستند مراکز دولتی به اختیار خود در آوردند و سپس توافقنامه یاد شده بین دوطرف به امضا رسید.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان