۱۳ کشور خواستار آتش‌بس در لیبی شدند

13 کشور خواستار آتش‌بس در لیبی شدند

خبرگزاری تسنیم: ۱۳ کشور جهان به اضافه اتحادیه اروپا و سازمان ملل متحد، عصر دوشنبه آتش‌بس فوری در لیبی را که با بحران‌های امنیتی و سیاسی دست و پنجه نرم می‌کند، خواستار شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزرای خارجه 13 کشور از جمله آمریکا و فرانسه و نیز نمایندگان سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا، عصر دیروز در نشستی در یکی از هتل‌های نیویورک، در بیانیه‌ای مشترک تأکید کردند بحران در لیبی که دو دولت و دو پارلمان قانونی آن با هم در نزاع هستند، «راه‌حل نظامی» ندارد.

این کشورها از جمله آمریکا، فرانسه، ایتالیا، انگلیس، مصر، الجزایر و امارات عربی متحده «همه طرف‌های درگیر را به موافقت با آتش‌بس فوری و سراسری» فراخواندند.
بنا به گفته یک دیپلمات آمریکایی، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا خواستار نشستی به منظور «دستیابی به حداقل توافقی بر سر واکنش جامعه جهانی به حوادث لیبی» شده است.

این مقام وزارت خارجه آمریکا افزود: الجزایر که مرزهای طولانی با لیبی دارد، با میزبانی از مذاکرات درباره بحران لیبی که طی هفته‌های آتی با هدف دستیابی به توافقی برای برقراری آتش‌بس برگزار خواهد شد، موافقت کرده است.

وی با دشوار خواندن این فرآیند، تصریح کرد: «همگان (در نشست نیویورک) اذعان کردند که جامعه جهانی باید پس از سقوط معمر قذافی در اکتبر 2011 اقدامات بیشتری انجام می‌داد.»

این دیپلمات آمریکایی گفت: «مسئولیت ما است برای احیای صلح در لیبی، با تمام توان تلاش کنیم.»

انتهای پیام/ر

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان