افزایش ۳۰ درصدی ترافیک شهری در پایتخت

افزایش 30 درصدی ترافیک شهری در پایتخت

خبرگزاری تسنیم: معاون حمل و نقل ترافیکی شهرداری تهران با اشاره به افزایش ترافیک ۳۰ درصدی از آمادگی دستگاه‌های مختلف برای رفع گره‌های ترافیکی خبر داد.

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری تسنیم، سیدجعفر تشکری هاشمی در حاشیه ستاد استقبال از مهر که از نخستین ساعات صبح امروز در معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با حضور مسئولان دستگاه‌های مختلف از جمله اورژانس، آتش‌نشانی، پلیس و ... برگزار شد، با اشاره به افزایش 2 میلیون سفر درون‌شهری همزمان با بازگشایی مدارس اظهار داشت: با توجه به اینکه در روز اول مهر بیش از 2 میلیون دانش‌آموز سفرهای آموزشی خود را شروع می‌‌کنند طبیعی است که ترافیک شهری سنگین‌تر از گذشته باشد. 

وی استفاده از حمل و نقل عمومی را تنها راهکار کاهش این ترافیک عنوان کرد و با اشاره به اقدامات دستگاه‌های شهری برای استفاده هرچه بیشتر مردم از این ناوگان گفت: یکی از مهم‌ترین اقدامات انجام شده توزیع کارت بلیط‌های مترو و اتوبوس میان دانش‌اموزان با 50 درصد تخفیف است که این موضوع باعث می‌شود تا دانش‌آموزان حمل و نقل ایمن و مقرون به صرفه‌ای را برای سفرهای خود انتخاب کند. 

معاون حمل و نقل ترافیکی شهرداری تهران ادامه داد: علاوه بر این موضوع افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی نیز در دستور کار بوده است که خوشبختانه موفق شدیم 32 واگن و 8 قطار به ناوگان حمل و نقل شهری خود اضافه کنیم. 

تشکری هاشمی با اشاره به اجرایی شدن طرح اتوبوس مدرسه افزود: علاوه بر این اقدامات آموزش‌های ویژه‌ای برای رانندگان سرویس مدارس در نظر گرفته شد تا دانش‌آموزان هرچه ایمن‌تر سفرهای آموزشی خود را دنبال کنند. 

وی ایمنی سفرهای دانش‌اموزان و استفاده از حمل و نقل عمومی را دو اولویت معاونت ترافیک شهری دانست.

معاون حمل و نقل ترافیکی شهرداری تهران در ادامه به ترافیک صبحگاهی امروز اشاره کرد و گفت: برخی نقاط تهران از ساعت 6 صبح ترافیک سنگینی را شاهد بودند و ما در مسیر شیخ‌فضل‌الله حجم سنگین ترافیکی را در ساعت 6 صبح مشاهده کردیم. همچنین از حدود ساعت 6:30 صبح دوربین‌های نظارتی ترافیک سنگین در بزرگراه‌های حکیم، همت، زین‌الدین و امام‌علی را گزارش کردند که ترافیک در این معابر تا ساعت 7:30 ادامه داشت. 

تشکری هاشمی ادامه داد: متاسفانه بیشترین مشکل ترافیکی ما در معابر محلی و به دلیل وجود مراکز آموزشی بود لذا با همکاری پلیس، اورژانس، آتش‌نشانی و ... سعی کردیم تا مشکلات موجود را در سریع‌ترین زمان ممکن مرتفع کنیم.

وی با بیان اینکه هیچ تصادف جدی در شهر تهران گزارش نشده است،‌گفت: نمودارها نشان دهنده آن است که تاثیرهای ترافیکی نسبت به روزهای گذشته بیش از 30 درصد بوده و باید به این موضوع توجه داشت که با آغاز بازگشایی مدارس حجم خودروها تغییر زیادی نکرده ولی تمرکز سفرها در ساعات ابتدایی صبح بیشتر می‌شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon