باخ: علاقمندم ایران در کمیته بین المللی المپیک و شورای المپیک آسیا نقش موثری داشته باشد

باخ: علاقمندم ایران در کمیته بین المللی المپیک و شورای المپیک آسیا نقش موثری داشته باشد

خبرگزاری تسنیم: رئیس کمیته بین المللی المپیک گفت: مایلم و علاقمندم ایران در کمیته بین المللی المپیک و همچنین شورای المپیک آسیا نقش موثری داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت کمیته ملی المپیک، کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان روز گذشته و در هتل اوکوود شهر اینچئون ( محل استقرار مقامات) با توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار که دومین دیدار رسمی طرفین بود، توماس باخ خطاب به هاشمی گفت: خوشبختانه از موقعیت و جایگاه ورزش ایران و اهمیت آن در ورزش جهان و آسیا مطلع هستم، به همین دلیل مایل و علاقمندم ایران در کمیته بین المللی المپیک و همچنین شورای المپیک آسیا نقش موثری داشته باشد.

او یادآور شد: درخواست من از کمیته ملی المپیک ایران این است که فعالیت‌های فرهنگی ورزش را با انگیزه بیشتری دنبال کند و شک نداشته باشید که در این زمینه کمیته بین المللی المپیک، امکانات و تجهیزات  لازم را در اختیارتان می‌گذارد و پشتیبانی خواهد کرد.

باخ در ادامه این نشست به برپایی دو نشست بین المللی در ایران اشاره کرد و گفت: از برگزاری دو رویداد بزرگ و اجلاس ایران که در زمینه زنان و همچنین صلح و ورزش برگزار خواهد شد اطلاع دارم و از برپایی باشکوه آن استقبال می‌کنم.

رئیس کمیته بین المللی المپیک در پایان این دیدار به پیگیری‌های ایران برای اخد عضویت مجدد در کمیته بین المللی المپیک( IOC MEMBER) اشاره کرد و گفت: مراحل، نحوه و روش عضویت در IOC در حال بررسی و احتمالا تغییرات است که در نشست بعدی این کمیته تصمیم گیری نهایی نیز صورت می‌گیرد. امیدواریم زودتر بتوانیم زمینه حضور کشورهای محق در این خصوص را فراهم کنیم.

دیدار پیشین کیومرث هاشمی با توماس باخ چند ماه پیش و در مقر IOC ( لوزان سوئیس) برگزار شده بود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ویژه نامه‌ها
اخبار روز ویژه نامه‌ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی