بیش از یک‌صد تن از معترضان ضدسرمایه‌داری در نیویورک بازداشت شدند

بیش از یک‌صد تن از معترضان ضدسرمایه‌داری در نیویورک بازداشت شدند

خبرگزاری تسنیم: پلیس نیویورک بیش از یک‌صد تن از معترضان ضدسرمایه‌داری را که در نزدیکی وال‌استریت تجمع و تحصن کرده بودند دستبند زده بازداشت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از گاردین، پلیس نیویورک بیش از یک‌صد تن از معترضان ضدسرمایه‌داری را که در مرکز مالی این شهر تظاهراتی برگزار کرده بودند، بازداشت کرد.

این معترضان  روز گذشته بود که در وال استریت (منطقه‌ای که نهادهای مالی در آن مستقر هستند) نیویورک در اعتراض به تأثیر منفی بخشهای اقتصادی این کشور بر اوضاع اقلیمی تظاهرات کردند.

براساس این گزارش، معترضان رفت و آمد در این منطقه را مسدود کرده بودند. پلیس نیویورک نیز مانع از رسیدن این معترضان به بورس نیویورک شد.

گزارش‌ها حاکی از این است که نیروهای پلیس از اسپری فلفل برای عقب راندن و متفرق کردن تجمع آن‌ها استفاده کرده است. پس از این رخداد بود که چند ده تن از معترضان با تحصن نزدیک وال‌استریت، در مقابل تلاش‌های پلیس مقاومت نشان دادند، اما افسران پلیس با دستبند زدن به آن‌ها، این معترضان را از محل تحصن دور کرده و به داخل ون‌های پلیس که نزدیک محل اعتراض مستقر شده بودند، منتقل کرد.

معترضان قصد داشتند با رسیدن به ساختمان بورس نیویورک آن را تعطیل کنند.

تظاهرات روز دوشنبه در نیویورک یادآور اعتراضات "تسخیر وال استریت" است که طی آن مردم آمریکا اعتراض خود را به سلطه یک درصد بر 99 درصد در آمریکا اعلام کردند.

انتهای پیام/ع*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان