مدیران مدارس استثنایی امسال دغدغه‌ای برای سرویس دانش‌آموزان نخواهند داشت

مدیران مدارس استثنایی امسال دغدغه‌ای برای سرویس دانش‌آموزان نخواهند داشت

خبرگزاری تسنیم: شهردار تهران گفت: مدیران مدارس استثنایی امسال دغدغه‌ای برای سرویس دانش‌آموزان خود نخواهند داشت.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محمدباقر قالیباف صبح امروز در مجتمع آموزش استثنایی شهید رجایی واقع در منطقه 15  تهران حاضر شد و زنگ آغاز سال تحصیلی را به صدا درآورد و اظهار داشت: بدون شک همه ما وظیفه داریم برای تربیت نسل آینده تلاش کنیم، امروز بار اصلی تربیت فرزندان ما بر دوش معلمین است ولی انصاف این است که هر کدام از مدیران و مردم در این امر به سهم خودشان تلاش‌های لازم را انجام دهند. 

وی افزود: امروز به این دلیل در یک مدرسه استثنایی حاضر شده‌ام چرا که مطمئن هستم محدودیت‌های حرکتی و جسمی این فرزندان عزیز در واقع محدودیت نیست و اگر به آنها اعتماد کنیم و آنها را در راه مهارت‌آموزی ارتقا دهیم قطعا جامعه در آینده از همه آنها بهره خواهد برد. بنده به یکی از مدیران گفتم این دانش‌آموزان از این جهت استثنایی نیستند که محدودیت‌هایی دارند بلکه توانایی‌هایی چشمگیری دارند که اگر برای شکوفا کردن آنها تلاش کنیم ویژگی استثنایی از آنها دیده خواهد شد. 

قالیباف با اشاره به قبولی 95 درصد از دانش‌آموزان استثنایی در کنکور و حضور آنها در عرصه‌های مدیریتی کشور تصریح کرد: در شورای شهر تهران نیز دو عضو وجود دارد که در همین مدارس استثنایی تحصیل کرده‌اند و حائز رتبه‌های بالا در دانشگاه تهران بوده‌اند، از این باب نیز شما استثنایی هستید و این باور ماست. 

شهردار تهران با بیان اینکه از بعد عدالت وظیفه ما اقتضا می‌کند با توجه بیشتر و ظرفیت‌های بهتری در خدمت این قشر باشیم،  خاطرنشان کرد: امسال به طور حتم مدیران مدارس استثنایی شهر تهران دغدغه‌ای با عنوان سرویس‌های مدارس نخواهند داشت، بنده شهرداران مناطقی که این مجتمع‌ها در آن قرار دارند را موظف می‌کند تا مشکلات این موضوع را حل و فصل کنند. این در حالی است که سرویس‌های مدارس استثنایی به صورت رایگان در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد. 

وی در ادامه گفت: همه ما مکلف هستیم در کشور دست به دست هم دهیم تا سند جامع بنیادین تحول در آموزش و پرورش را که مهم‌ترین سند کشور برای پیشرفت‌ و ضمانت آینده است را به اجرا درآوریم.  تحقق این امر به تنهایی در توان آموزش و پرورش معلمین مظلوم نیست و همه کشور باید دست به دست هم دهیم تا یکی از رسالت‌های این سند که ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی است را محقق کنیم، سبکی که باید اقتضائات ملی، دینی و محلی‌مان را ترویج دهد. بنده در جلسه‌ای که با فانی وزیر آموزش و پرورش داشتم اعلام کردم برای تحقق این سند مهم روی شهرداری تهران حساب کند چرا که بنده خود را مکلف می‌دانم که بیشترین توجه را به این امر داشته باشم.

وجیه‌الله پرویزی مدیر مجتمع آموزشی استثنایی شهید رجایی نیز در این مراسم با بیان اینکه 6 هزار دانش‌آموز استثنایی در شهر تهران وجود دارد که شامل 7 گروه از جمله افراد چندمعلولیتی، کم بینا و کم توان ذهنی اسست، اظهار داشت: بسیاری از اولیا در روزهای نخست آغاز سال تحصیلی نگران این هستند ه دانش‌آموزان نمی‌توانند خوب بخوانند و بنویسند اما همیشه به آنها می‌گوییم که بعد از چند ماه تحول را در این دانش‌آموزان مشاهده خواهید کرد. 

وی با اشاره به اینکه 95 درصد از دانش‌آموزان ما در دانشگاه قبول می‌شوند، گفت: در مسابقات فرهنگی 27 رتبه کسب کردند و توانمندی‌هایشان را در رقابت با بچه‌های عادی به نمایش گذاشتند. 

در پایان مراسم آغاز سال تحصیلی از دانش‌آموزانی که در مسابقات استانی حائزه مقام‌های اول تا سوم شده بودندتقدیر و تشکر شد. 

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon