آمریکا و پاکستان دخالت نکنند صلح واقعی در افغانستان ایجاد خواهد شد

آمریکا و پاکستان دخالت نکنند صلح واقعی در افغانستان ایجاد خواهد شد

خبرگزاری تسنیم: حامد کرزی رئیس‌جمهور کنونی افغانستان لحظاتی قبل در مراسم خداحافظی با اعضای کابینه دولت این کشور گفت: مردم افغانستان قربانی جنگ بیگانگان هستند و بدون دخالت آمریکا و پاکستان صلح واقعی در این کشور ایجاد خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، حامد کرزی رئیس‌جمهور کنونی افغانستان لحظاتی قبل در مراسم خداحافظی با اعضای کابینه دولت این کشور گفت: مردم افغانستان قربانی جنگ بیگانگان هستند و بدون دخالت آمریکا و پاکستان صلح واقعی در این کشور ایجاد خواهد شد.

وی افزود: موانع خارجی دلیل اصلی عدم پیشرفت و فهم مشکلات در داخل افغانستان است و اگر آمریکا و پاکستان بگذارند در افغانستان صلح و ثبات واقعی برقرار می‌شود.

کرزی افزود: افغانستان دوست خوبی برای دیگران خواهد بود به این شرط که حرف و عمل‌شان با هم مطابقت داشته باشد و از آمریکا می‌خواهیم در رابطه با این کشور حرف و عملش یکی باشد.

رئیس جمهور کنونی افغانستان در مورد حکومت آینده افغانستان گفت: پایه‌های دولت جدید با همکاری تمام اعضا و گروه‌های داخلی مستحکم خواهد شد و به همین لحاظ در قانون اساسی جدید اختیارات بیشتری به رئیس‌جمهور داده شده است.

وی اظهار داشت: در مدت ایفای وظیفه به عنوان رئیس‌جمهور افغانستان سعی شد که در این کشور جریان مداخله کننده‌ای در سلسله مراتب اداری و سیاسی رخنه نکند.

کرزی گفت: در 2 سال نخست دولت موقت که در سال 2001 تشکیل شد، هیچ سلسله مراتب یا تشکیلات نظارتی در امور داخلی و خارجی وجود نداشت، اما آرام آرام این کشور جان گرفت و اکنون توانسته سیستم مناسبی را در خود ایجاد کند.

وی ادامه داد: دولت مردان افغانستان باید برای تقویت سیستم اداری و نظارتی در کشور کوشا باشند تا روند پیشرفت در جامعه با وقفه مواجه نشود.

کرزی اظهار داشت: در طول 13 سال فعالیت خود به عنوان رئیس‌جمهور افغانستان، دستاوردهای خوبی در بخش های مختلف کسب کردیم که از آن جمله می‌توان به برقراری روابط دیپلماتیک مناسب با کشورهای جهان اشاره کرد.

وی گفت: فردا کابینه دولت افغانستان گزارش کار و برنامه‌های خود را به رئیس‌جمهور جدید و رئیس اجرایی این کشور ارائه خواهد کرد.

رئیس‌جمهور کنونی افغانستان اذعان داشت: دوشنبه هفته آینده حکومت به رئیس جمهور و رئیس اجرایی تحویل داده می‌شود و عملا دوره جدیدی در افغانستان آغاز خواهد شد.

کرزی با تأکید بر اینکه وحدت ملی در افغانستان از استحکام قابل قبولی برخوردار است، گفت: با حکومت آینده افغانستان همکاری وفادارنه‌ای خواهم داشت.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان