تلاش‌ها برای دیدار «نوازشریف» با روسای جمهور آمریکا و هند در نیویورک

تلاش‌ها برای دیدار «نوازشریف» با روسای جمهور آمریکا و هند در نیویورک

خبرگزاری تسنیم: مقامات پاکستانی تلاش می‌کنند تا «نوازشریف» نخست وزیر این کشور که برای شرکت در شصت و نهمین نشست سالانه سازمان ملل متحد امروز عازم «نیویورک» شده است با روسای جمهور آمریکا و هند نیز ملاقات کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از «داون نیوز»، مقامات پاکستانی تلاش می‌کنند تا «نوازشریف» نخست وزیر این کشور که برای شرکت در شصت و نهمین نشست سالانه سازمان ملل متحد امروز عازم «نیویورک» شده است با روسای جمهور آمریکا و هند نیز ملاقات کند.

براساس گزارش‌ها، نوازشریف نخست وزیر پاکستان روز جمعه آینده در مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی خواهد کرد.

نوازشریف طی بازدید کوتاه سه روزه از نیویورک تنها با «جوبایدن» نایب رئیس و «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا دیدار خواهد کرد.

هیئت پاکستانی در سازمان ملل سعی دارد که برای ملاقات نوازشریف با برخی ازرهبران کشورهای همسایه و مسلمان نیز برنامه‌ریزی کند.

با این حال نگاه مقامات پاکستانی درنیویورک و «واشنگتن» معطوف به ملاقات احتمالی «نارندرا مودی» نخست وزیر «هند» است.

یادآوری می‌شود که مودی نخستین بار است که به عنوان نخست وزیر هند در نشست سازمان ملل شرکت می‌کند اما به گفته مقامات هندی احتمال ملاقات مودی با همتای پاکستانی امکان پذیر نخواهد بود.

درحقیقت نخست وزیر هند 27 سپتامبر وارد نیویورک خواهد شد در حالی که همین روز نوازشریف عازم «اسلام آباد» می‌شود بنابراین ملاقات همتایان هند و پاکستان امکان پذیر نیست.

خبرنگاران هندی نیز در واشنگتن به رسانه های این کشور گفته اند که آن ها مطمئن نیستند که با ملاقات مودی و نواز شریف روابط 2 کشور بهبود یابد زیرا بحران سیاسی پاکستان، نخست وزیر این کشور را ضعیف کرده است و دهلی نو نگران است که دولت «اسلام آباد» توانایی تصمیم‌گیری در امور مهم داخلی و خارجی را نداشته باشد.

علاوه براین مقامات هندی نیز می‌خواهند بدانند که پاکستان تنش «کشمیر» را در نشست سازمان ملل چگونه مطرح خواهد کرد؟

یادآوری می‌شود که نخست وزیر هند تا کنون در فهرست عدم صلاحیت روادید آمریکا قرار داشت و علت عدم صلاحیت وی نیز حادثه ایالت «گجرات» این کشور در سال 2002 میلادی بود بسیاری در زمان سروزیری وی در این ایالت کشته شدند.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت