نام سرلشکر سلیمانی ستون فقرات اسرائیل را به لرزه درمی‌آورد/ ایران امروز در معادلات جهانی تأثیرگذار است

نام سرلشکر سلیمانی ستون فقرات اسرائیل را به لرزه درمی‌آورد/ ایران امروز در معادلات جهانی تأثیرگذار است

خبرگزاری تسنیم: معاون اول قوه قضائیه در کرمان با بیان اینکه وقتی اسم سرلشکر قاسم سلیمانی مطرح می‌شود، ارکان و ستون فقرات اسرائیل به لرزه درمی‌آید، گفت: امروز ایران نه‌تنها در معادلات منطقه‌ای بلکه در معادلات جهانی تأثیرگذار است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌ اژه‌ای ظهر امروز در آئین تکریم از خدمات حجت‌الاسلام علی توکلی و معارفه یدالله موحد مدیرکل جدید دادگستری استان کرمان، با گرامی‌داشت مجاهد‌ت‌ها در هشت سال دفاع مقدس، اظهار کرد: مجاهدت‌ها و تلاش‌‌ها سبب شد که امروز ایران کشوری مستقل، مقتدر و اثرگذار در منطقه و جهان باشد.

وی با بیان اینکه دفاع از حق، وطن، ناموس و جان امری عقلایی است، گفت: به‌حکم عقل دفاع از حریم انسانی لازم و به‌حکم شرع دفاع از حریم انسانی واجب و لازم است.

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی در چنین روزهایی مورد تجاوز و تعدی گسترده‌ای در روزهای نخست و نوپایی خود قرار گرفت که انقلابی کم‌سابقه و انقلاب به‌معنای واقعی فرهنگی بود، تصریح کرد: انقلاب ما بدون کودتا و درگیری‌های متداول انقلاب‌های دنیا با اتکال به خدا و به‌مقتدایی یک فقیه جامع‌الشرایط، دین‌شناس و دنیاشناس شکل گرفت.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای با اشاره به اینکه هنوز ارکان نظام در حال تکمیل‌شدن بود که دشمنان بلافاصله در همان ماه‌های نخست انقلاب توطئه‌های پیچیده‌ای را درون این نظام آغاز کردند، افزود: بعضی از استان‌های غربی، جنوبی و شمالی دستخوش تنش‌ها و درگیری‌هایی شدند و دشمنان یک جنگ تمام‌عیار را علیه این نظام آغاز کردند.

وی خاطرنشان کرد: در این جنگ هرچه لازم بود به صدام داده و پیشرفته‌ترین سلاح‌ها و تجهیزات را در اختیار او قرار دادند.

سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به اینکه در آن زمان هنوز جمهوری اسلامی ایران نیروی نظامی ساماندهی شده نداشت، بیان کرد: ستون پنجم داخل کشور نیز در راستای اهداف صدام و دشمنان ما فعال و پشتیبانی شد و انقلاب با این مشکلات و هجمه‌ها روبه‌رو بود.

تحریم ایران از دوران دفاع مقدس آغاز شد

حجت‌الاسلام محسنی‌ اژه‌ای با اظهار "دشمنان از همان اوایل انقلاب ما را تحریم کردند" گفت: موجودی ما را در خارج از کشور بلوکه کرده، بسیاری از تجهیزات معمولی جنگی را به ما نمی‌دادند و قراردادهای ما را یک‌طرفه ملغی کردند.

وی با بیان اینکه دشمنان شبانه‌روز برای خرد کردن و تخریب روحیه مردم علیه این نظام تبلیغ می‌کردند، تصریح کرد: امروز دشمنان و مقامات بلندپایه غربی از ایران به‌عنوان امپراطوری ایران و به‌عنوان مقتدرترین کشور در آینده نزدیک یاد می‌کنند.

ایران امروز در معادلات جهانی تأثیرگذار است

معاون اول قوه قضائیه با تأکید بر اینکه امروز بسیاری از معضلات در دنیا با مشارکت ایران قابل حل است، بیان کرد: امروز ایران نه‌تنها در معادلات منطقه‌ای، بلکه در معادلات جهانی تأثیرگذار است.

حجت‌الاسلام محسنی ‌اژه‌ای خاطرنشان کرد: این معجزه قرن بر اساس ایمان و توکل به خدا، ایمان به وعده‌های الهی، مقاومت و پیروزی ولی امرمسلمین جهان و اتحاد کلمه به وجود آمده است.

وی افزود: رهنمودهای امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، اطاعت امت و استمرار پیوند و مجاهدت این نتیجه را به بار آورده و امروز هم راهی به‌جز ادامه همین مسیر برای پیشرفت و مقابله با دشمن وجود ندارد.

معاون اول قوه قضائیه با بیان "باید همه استعدادهای خود را برای تجهیز نیروی انتظامی به کار گیریم تا سیستم اطلاعاتی و امنیتی قوی داشته باشیم" گفت: موفقیت نهایی این امر منوط به ایمان به خدا، مجاهدت در این راه و اطاعت از ولی امر است.

نام سرلشکر سلیمانی ستون فقرات اسرائیل را به لرزه درمی‌آورد

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای، سرلشکر حاج قاسم سلیمانی را افتخار مردم کرمان دانست و گفت: این یک قلم از معجزات ایران است که وقتی اسم سرلشکر حاج قاسم سلیمانی مطرح می‌شود، ارکان و ستون فقرات اسرائیل به لرزه درمی‌آید.

وی با بیان اینکه امروز وقتی نام سرلشکر حاج قاسم سلیمانی در جایی مطرح می‌شود، دشمن جانش به لرزه درمی‌آید که این یکی از معجزات الهی و افتخار استان کرمان است، تصریح کرد: این نمایی از لشکر 41 ثارالله است که یک سردار از این خطه تبلور پیدا کرده است.

سرلشکر سلیمانی کسی است که کمر داعش و محاصره امرلی را می‌شکند

معاون اول قوه قضائیه با تأکید بر اینکه سرلشکر حاج قاسم سلیمانی کسی است که کمر داعش و محاصره امرلی را می‌شکند و آنها را از منطقه کوچ می‌دهد، بیان کرد: این برنامه و همت سرلشکر سلیمانی است که افتخار جمهوری اسلامی ایران و کرمان است.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای با اشاره به اینکه بیش از 60 سال مذاکره شد، اما فلسطین و مردم آواره آن، روز به روز اوضاع وخیم‌تری پیدا کردند، خاطرنشان کرد: روز به روز زیاده‌خواهی اسرائیل بیشتر شد، از نیل تا فرات را آرزو می‌کرد و هیچ ارزشی برای کشورهای عربی دوردست قائل نبود و برای کشورهای مسلمان دوردست نیز هرروز نقشه می‌کشید.

وی با بیان اینکه اسرائیل به‌دروغ وانمود کرد که یک نیروی شکست‌ناپذیر است، اما ایمان و مقاومت، این ابهت دروغین و اسطوره شکست‌ناپذیر را فرو ریخت و در هم شکست، افزود: قدرت ایمان و مقاومت، غزه را از انزوا نجات داد و لبنان را از تصرف اسرائیل خارج کرد.

معاون اول قوه قضائیه با تأکید بر "اگر ما می‌خواهیم به یک قدرت اتکا کنیم عقل به ما می‌گوید از یک قادر، عادل و خیرخواه کمک بگیریم" افزود: قوی‌تر از قدرت پروردگار هیچ قدرتی نیست.

باید آمریکا را دشمن بدانیم و با نگاه دشمن به کارهای او نگاه کنیم

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای با اشاره به اینکه در تمام مدتی که امام خمینی(ره) نهضت خود را شروع کردند، بسیاری از افراد امام خمینی(ره) را افراطی می‌دانستند، گفت: زمانی که نهضت پیش آمد، در اواخر سال 56 بسیاری از افراد بودند که اقدام امام خمینی(ره) را یک اقدام نشدنی می‌دانستند و بسیاری از افراد معتقد بودند که فقط و فقط باید با آمریکا کنار بیاییم، اما فرموده امام(ره) مبنی بر اینکه آمریکا شیطان بزرگ است، بی‌جهت نبود.

وی با اشاره به اینکه برخی افراد معتقدند "اگر ما می‌خواهیم بر همه مشکلات پیروز شویم، باید با آمریکا کنار بیاییم، مگر می‌شود با آمریکا تا ابد قهر بود" تصریح کرد: این امر زمانی اتفاق می‌افتد که شیطان از شیطان بودنش خارج شود، زیرا تا شیطان، شیطان است باید از او بر حذر بود.

سخنگوی قوه قضائیه خاطرنشان کرد: باید آمریکا را دشمن بدانیم و با نگاه دشمن به کارها، لبخندها و چراغ سبزهای او نگاه کنیم.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای با اشاره به اینکه تغییر مدیریت امری طبیعی است، بیان کرد: باید کاری کنیم که با یک ورود و خروج خوب در زمانی که هستیم بتوانیم به این مردم و کشور خوب و شایسته خدمت کنیم.

وی حجت‌الاسلام توکلی را روحانی فاضل، متدین و متقی عنوان کرد و افزود: بیش از 20 سال خدمت در دستگاه قضایی پله پله بالا آمده و همه مراحل را پیموده و در همه مقاطع تلاش کرده است.

معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه همه برای تعالی و پیشرفت استان و کشور کار می‌کنند، تصریح کرد: حجت‌الاسلام توکلی در این مدت به‌خوبی توانسته‌ با همه دستگاه‌ها با حفظ حریم‌ها کار کند و امروز فقط محل خدمت وی تغییر می‌کند.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای اظهار کرد: پیشنهاد کار به حجت‌الاسلام توکلی در دیوان عالی کشور داده شد، اما با درخواست وی مبنی بر ماندن در کرمان موافقت شد و حجت‌الاسلام توکلی در بخش دادگاه‌های نظامی استان مشغول به خدمت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: یدالله موحد نیز از سال 67 در دستگاه قضایی استان کرمان خدمت کرده است.

معاون اول قوه قضائیه خطاب به رئیس کل جدید دادگستری استان کرمان گفت: کرمان استانی با ظرفیت‌های بسیار بالا و مردمی بسیار خوب است که باری بسیار سنگین‌تر از دیروز بر دوش دارید و اگر بخواهید این بار سنگین را با موفقیت تحمل کنید، باید به الزامات آن ملتزم شوید.

وی تصریح کرد: باید در مرحله نخست از خود و این مسئولیت خطیر صیانت کنید و به میزان باری که به دوش شما اضافه شده، استمداد از خدا و اهل‌بیت(ع)، قرآن و نماز را بیشتر کرده و این بار سنگین را با مشورت به پایان برید.

رئیس کل جدید دادگستری کرمان در امور مهم با مسئولان استان مشورت کند

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای گفت: به رئیس کل جدید دادگستری استان کرمان توصیه می‌شود در امور مهم با مسئولان استان مشورت کند، زیرا مشورت هیچ منافاتی با استقلال و رأی قاضی ندارد.

وی بیان کرد: رئیس کل جدید دادگستری استان کرمان باید از نماینده ولی فقیه در استان کرمان و تجارب وی استفاده کند و از نهادهای مهم مانند شورای حل اختلاف، استانداری، نیروهای امنیتی و انتظامی، ائمه جمعه، جماعات و نمایندگان برای استان مشورت خواسته و راه‌های صحیح‌تر را پیدا کند و این مسائل  منافاتی با استقلال قوه قضائیه ندارد.

معاون اول قوه قضائیه خاطرنشان کرد: حیف است استان کرمان با استعدادهای زیاد فقیر باشد و مردم به‌خاطر فقر دنبال جرم بروند.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای افزود: در راستای آرامش استان در همه جهات باید تلاش شود، زیرا در این شرایط استان به توسعه و تعالی می‌رسد.

نباید به افرادی که با اصل نظام زاویه دارند، مسئولیت داده شود

سخنگوی قوه قضائیه بیان کرد: افرادی که با نظام و ولایت رابطه ندارند و یا مخالف هستند، نباید از آنها در مدیریت‌ها استفاده شود، زیرا ضرر می‌کنیم و این مسئولیت‌ها دست ما امانت هستند.

وی خاطرنشان کرد: اگر بدانیم فردی با اصل نظام زاویه دارد و با دیگران خارج از حوزه نظام هم‌پیاله است، مسئولیت بدهیم، مسئول هستیم و حق نداریم به افراد ناسالم مدیریت‌ها را بسپاریم.

انتهای پیام/آ*

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon