یک آیه قرآن بخوانیم؛ «امتحان جهاد و پایداری»


یک آیه قرآن بخوانیم؛ «امتحان جهاد و پایداری»

خبرگزاری تسنیم: قرآن کتابی است عظیم الشأن که ما معمولا از توجه به آن غافل بوده ایم و قلبی که در آن چیزی از قرآن نباشد، همچون خانه ویران است . روزانه یک آیه از قرآن و نکات پیرامون آن منتشر می شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، خداوند در سوره آل عمران آیه 142 می فرماید:

اعوذبالله‌من‌الشیطان‌الرجیم

«أَمْ حَسِبْتُمْ أَن تَدْخُلُواْ الْجَنَّةَ وَلَمَّا یَعْلَمِ اللّهُ الَّذِینَ جَاهَدُواْ مِنکُمْ وَیَعْلَمَ الصَّابِرِینَ»

آیا می پندارید که به بهشت خواهید رفت و حال آنکه هنوز برای خدا معلوم نشده است که از میان شما چه کسانی جهاد می کنند و چه کسانی پایداری می ورزند?

***

شان نزول آیه:

این آیات تجزیه و تحلیلى است روى نتائج جنگ احد و عوامل پیدایش آن به عنوان یک سرمشق بزرگ براى مسلمانان، و در ضمن وسیله ‏اى است براى تسلى و دلدارى و تقویت روحى آنها. زیرا همانطور که گفتیم جنگ احد بر اثر نافرمانى و عدم انضباط نظامى جمعى از سربازان اسلام، در پایان به شکست انجامید و جمعى از شخصیتها و چهره‏هاى برجسته اسلام از جمله" حمزه" عموى پیامبر، در این میدان شربت شهادت نوشیدند. پیامبر همان شب با یاران خود به میان کشتگان رفت و براى بزرگداشت ارواح شهدا، بر سر جنازه یکایک آنها مى‏ نشست و اشک مى‏ ریخت و طلب آمرزش مى‏ نمود، و سپس اجساد همه آنها در دامنه کوه احد در میان اندوه فراوان به خاک سپرده شد. در این لحظات حساس که مسلمانان نیاز شدید به تقویت روحى و هم استفاده معنوى از نتائج شکست داشتند، آیات 139 تا 143 نازل گردید.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار رسانه ها
اخبار روز رسانه ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon