قمری: با آنهایی که به تیم ملی پشت کردند برخورد می‌کنیم/ پیش‌بینی ۳ مدال را کرده بودیم

قمری: با آنهایی که به تیم ملی پشت کردند برخورد می‌کنیم/ پیش‌بینی 3 مدال را کرده بودیم

خبرگزاری تسنیم: رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری اعلام کرد که با ورزشکارانی که به تیم ملی پشت کرده‌اند برخورد خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری تسنیم به اینچئون، خسرو قمری پس از پایان مسابقات اومنیوم بازی‌های آسیایی اینچئون که منجر به کسب مقام پنجمی حسین ناطقی شد گفت: در کل از بچه‌های سرعتی‌مان در این مسابقات راضی نیستم اما ناطقی می‌توانست در اومنیوم مدال کسب کند. متاسفانه صبح داوران حق این ورزشکار را خوردند اما با پافشاری ما 6 امتیاز ناطقی برگشت. نکته جالب اینجا بود که داوران که غالبا از کشورهای جنوب شرق آسیا هستند به این اذعان داشتند که در مورد ناطقی اشتباه کردند ولی اگر پافشاری ما نبود مسلما امتیازات او برنمی‌گشت.

وی ادامه داد: فکر می‌کنم تجربه به ما کمک کرد تا 6 امتیاز ناطقی برگردد و او در مسابقات بماند. ناطقی امروز می‌توانست به مدال دست پیدا کند. او امتیاز کامل دو دور را گرفت و اگر امتیاز کامل یک دور دیگر را نیز می‌گرفت حتما دوم یا سوم می‌شد اما در مجموع عملکردش خوب بود. ما باید کار کنیم تا بتوانیم در مسابقات آینده کسب مدال کنیم. متاسفانه سال گذشته را کامل از دست دادیم و نتوانستیم تمرین خوبی داشته باشیم. بلاتکلیفی کمیته ملی المپیک از یک طرف و بلاتکلیفی وزارت ورزش نیز از طرف دیگر باعث شد تا زمان زیادی از دست بدهیم.

رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری تصریح کرد: همه کشورها در این رشته در حال پیشرفت هستند اما نوع پیشرفت مهم است که تماما به مسائل مالی مربوط می‌شود. ما پیش از بازی‌های آسیایی در مسابقات متعددی شرکت کردیم و امید داشتیم روز اول حداقل به یک مدال طلا دست پیدا کنیم اما مشکل خانوادگی که برای یکی از ورزشکارانمان پیش آمد 20 روز آخر تمرین که بسیار مهم بود را تحت تاثیر قرار داد و کاری کرد که ورزشکارمان تمام فکر و ذهنش مشغول جنگ روانی باشد. بعد از آن هم هر کاری کردیم نتوانستیم این فشار روحی روانی را از بین ببریم.

قمری افزود: غیر از این هم حسین ناطقی چند روزی است که دچار سرماخوردگی شده و نتواست آنطور که باید و شاید رکاب بزند که اگر این اتفاق رخ نمی‌داد قطعا مدال می‌گرفت. متاسفانه ویروس سرماخوردگی در اکثر رشته‌ها رخنه کرده و ورزشکاران ما را تحت تاثیر قرار داده است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا ورزشکاران ایرانی نمی‌توانند رکوردهایی که در تمرین به ثبت می‌رسانند در مسابقه هم تکرار کنند، گفت: این بر می‌گردد به مسائل روحی روانی، فضای روحی روانی دهکده بازی‌ها و استرسی که وجود دارد ورزشکار را تحت تاثیر قرار می‌دهد اتفاقا هر چه ورزشکار باتجربه باشد بیشتر استرس دارد چون می‌داند در چه فضایی قرار گرفته اما ورزشکار کم تجربه‌تر زیاد این مشکل را ندارد.

رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری خاطر نشان کرد: برای موفقیت در بازی‌های آسیایی باید روی نقاط ضعف و قوتمان کار کنیم. تیم‌هایی که در این مسابقات شرکت کردند مربیان سطح بالایی دارند و ما هم برای پیشرفت باید از همین ابزار استفاده کنیم. استعدادهایی در دوچرخه‌سواری داریم که اگر آنها را پرورش دهیم به راحتی می‌توانیم از کشورهای آسیایی پیش بیفتیم.

قمری در خصوص اینکه پیش از مسابقات پیش‌بینی چند مدال را برای تیم دوچرخه‌سواری می‌کرد، گفت: واقعیت این است که ما پیش‌بینی 3 مدال را کرده بودیم اما 10 صدم ثانیه‌ها اجازه نداد به مدال برسیم. ورزشکاران ما فقط با اختلاف چند صدم ثانیه مدال را از دست دادند. ما روی مدال ناطقی در امنیوم، تیم اسپرینت، استقامت و تایم تریل انفرادی حساب باز کرده بودیم اما در رشته‌‌ای مانند کوهستان روی مدال حساب باز نکردیم الان در ماده 200 متر دانشور را داریم که اعجوبه‌ای است و اگر تمریناتش را منظم انجام بدهد حتی می‌تواند قهرمان جهان شود. به خاطر همین او را به این مسابقات آوردیم تا کسب تجربه کند. در مجموع تیم ما تلفیقی از بازیکنان جوان و با تجربه است.

وی درباره عدم حضور برخی از دوچرخه‌سواران مطرح در بازی‌های آسیایی عنوان کرد: متاسفانه بهترین ورزشکار ما به مسابقات نیامده و وقتی از او دلیل این کار را می‌پرسیم می‌گوید چون جایزه‌های گذشته‌مان را ندادند برای چه بیایم؟ قطعا برای ورزشکارانی که به تیم ملی پشت کردند برنامه داریم و در کمیته انضباطی برای آنها تصمیم می‌گیریم. متاسفانه ورزشکاران به سمت مسابقات جایزه‌دار می‌روند که این نگاه باید عوض شود. نگاه یک ملی‌پوش باید به مملکت و آبروی کشورش باشد نه پول. آنهایی که کم‌کاری کردند را معرفی می‌کنیم فقط در این مورد به کمک رسانه‌ها احتیاج داریم.

رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری در پایان گفت: یک نسلی در ورزش ما ظهور کرد که در یکی دو دوره از بازی‌های آسیایی تمام مدال‌ها را درو کرد اما این نسل الان عوض شده و تغییر کرده بازگشت به شرایط گذشته کار دشواری است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon