ایران و کویت ۶ سند همکاری اقتصادی امضا کردند

ایران و کویت 6 سند همکاری اقتصادی امضا کردند

خبرگزاری تسنیم: وابسته کار ایران در کویت با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ هزار تبعه ایرانی در کویت زندگی می کنند گفت: امضای شش موافقت نامه تقویت همکاری ها در زمینه های مختلف بین ایران و کویت نوید بخش گشودن صفحه جدیدی از گسترش همکاری های دو جانبه است.

علی حسین شهریور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی  خبرگزاری تسنیم،‌ خواستار بررسی امکان تسهیل در اقدامات مربوط به روادید خانوادگی، گردشگری و تجاری  بین دو کشور ایران و کویت شد.

وی ادامه داد:ایران و کویت دارای مشترکات سیاسی، اقتصادی، تجاری، تاریخی، جغرافیایی و فرهنگی هستند. سوابق تاریخی و اجتماعی نشان می دهد، ایرانی ها چندین دهه در کویت زندگی کرده و نقش موثری در ساختن کویت جدید داشته و همواره در روزهای تلخ و شیرین ، کنار ملت و دولت کویت بوده اند .

شهریور تاکید کرد: به رسمیت شناختن استقلال کویت در روز های آغازین ، ایجاد روابط دیپلماتیک دو جانبه با  کویت از سال 1962  ، اعلام مخالفت و محکومیت تجاوز اگوست 1990 عراق به کویت ، حمایت از قطعنامه 660 شورای امنیت سازمان ملل که خواهان عقب‌نشینی بی‌قید و شرط عراق از کویت شده بود ، گواه و موید این مدعاست.

وابسته کار ایران در کویت افزود: سفر امیر کویت شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح به ایران، نوید بخش آغاز فصلی تازه در توسعه روابط سیاسی، تجاری و فرهنگی کویت و ایران است. در این سفر 6 سند  برای همکاری در زمینه های حمل و نقل هوایی، گمرکی، امنیتی، ورزشی، گردشگری و زیست محیطی، به امضاء رسید که نشان دهنده  وجود اراده و عزم جدی در میان سران دو کشور برای گسترش همکاری های دو جانبه است.

وی اظهار کرد: اقدام بسیار مؤثر و سازنده‌ برخی از شخصیت‌های تراز اول، تأثیرگذار و سرشناس از اقشار گوناگون جامعه کویت در تاسیس انجمن دوستی ایران و کویت و همچنین تاسیس شورای مشترک بازرگانی ایران و کویت توسط اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران نیز  بیانگر درک پیام سفر امیر کویت و ضرورت تحکیم مناسبات و گسترش روابط صمیمانه بین دو ملت دوست و مسلمان است.

 شهریور با اشاره به اینکه بیش از 50 هزار تبعه ایرانی در کویت زندگی می کنند گفت: با توجه به تغییر فضای جهانی و تمایل طرفین به توسعه روابط دو جانبه ، همکاری و استفاده از ظرفیت های متقابل دو کشور در حوزه‌های سرمایه‌گذاری، خدمات فنی و مهندسی ، صادرات و واردات کالا و افزایش حجم مبادلات تجاری بین دو کشور و همچنین امکان تردد خانواده های قریب به 50 هزار نفر ایرانی که در کویت زندگی و کار می کنند،  نیازمند اتخاذ سیاست های گسترده تر است.  به نظر می رسد در شرایط کنونی ، نخستین و مهمترین گام تسهیل در صدور روادید ایرانیان برای سفر خانوادگی، گردشگری، بازرگانی و کار از سوی دولت کویت است.

 انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه