علمای اسلام برای دفع فتنه داعش متحد شوند


علمای اسلام برای دفع فتنه داعش متحد شوند

خبرگزاری تسنیم: آیت‌الله صافی گلپایگانی گفت: در فتنه داعش که دامن‌گیر اسلام و مسلمین شده نقش علمای اسلام مهم و تعیین‌کننده بوده و لازم است که با همکاری و همدلی خود این خطر بزرگ را دفع کنیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم،به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله صافی گلپایگانی امروز در دیدار جمعی از علما و اندیشمندان کشور اندونزی به تبیین اهمیت حفظ وحدت دنیای اسلام برای مقابله با توطئه‌های دشمنان اسلام پرداخت.

وی ضمن ابراز خرسندی از این دیدار اظهار کرد: من از اول با برادران اندونزیایی آشنایی داشتم و از همان ابتدای استقلال این کشور از استعمار هلند، با آنان در ارتباط بودم و برای پیروزی کشور اندونزی بر استعمارگران و کسب استقلال دعا می‌کردم.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به شرایط ویژه امروز کشورهای اسلامی همه امت اسلامی را به حفظ وحدت سفارش کرد و افزود: همه مسلمانان باید وحدت و انسجام خود را حفظ و از هرگونه افکار و اعمالی که موقعیت مسلمانان و عزت آنان را خدشه‌دار می‌کند، پرهیز کنند.

وی افزود: پیدایش گروه‌هایی همانند القاعده، داعش و سایر گروه‌های انحرافی و تکفیری همگی در راستای از بین بردن اسلام ناب و خدشه‌دار کردن اسلام حقیقی در برابر افکار عمومی دنیاست و لازم است همه امت اسلام در برابر آنان بایستند و از هویت اسلامی و دینی خود دفاع کنند.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به آموزه‌های دین مبین اسلام مبنی بر رحمت و برادری اظهار کرد: اسلام برای همه رحمت و انسانیت می‌خواهد اما گروه‌های منحرفی مانند داعش برای بدنام کردن اسلام به وجود آمدند.

آیةالله صافی گلپایگانی خطر داعش را یک فتنه برای اسلام و مسلمین توصیف کرد و با اشاره به نقش علمای بزرگ اسلام تأکید کرد: در این فتنه‌ که دامن‌گیر اسلام و مسلمین شده نقش علمای اسلام، مهم و تعیین کننده بوده و لازم است که همه علما و بزرگان اسلام با همکاری و همدلی خود این خطر بزرگ را دفع کنند.

وی با اشاره به فعالیت‌های دینی کشور اندونزی گفت: امروزه کشور بزرگ و مهم اندونزی میان کشورهای اسلامی سبب افتخار است و باید همین وحدت و یک‌پارچگی خود را در برابر استعمارگران و تکفیری‌ها حفظ کنید.

مرجع تقلید شیعیان گفت: ما نسبت به همه مذاهب اسلامی احترام قائل هستیم و باید تلاش کنیم که با سرلوحه قرار دادن دستورات پیامبر گرامی اسلام و آموزه‌های قرآن مجید، فتنه داعش و سایر گروه‌های منحرف را خاموش کنیم.

انتهای پیام/آ*

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon