پوشش هوایی اسرائیل و تشکیل کمربند امنیتی برای حمایت از مخالفان سوریه

پوشش هوایی اسرائیل و تشکیل کمربند امنیتی برای حمایت از مخالفان سوریه

خبرگزاری تسنیم: یک رسانه لبنانی نوشت که آمریکا، اسرائیل و عربستان سعودی در صدد ایجاد کمربند امنیتی بین سوریه و اسرائیل برای دفاع از مخالفان دمشق هستند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری العهد، علی ابراهیم مطر مقاله نویس العهد درباره سرنگون شدن یک فروند هواپیمای جنگنده ارتش سوریه توسط پدافند هوایی ارتش اسرائیل می نویسد: منابع آگاه به العهد اطمینان داده اند که اطلاعات دقیقی در اختیار دارند که نشان می دهد آمریکا، اسرائیل و عربستان سعودی سعی دارند منطقه ای شبیه کمربند امنیتی بین اسرائیل و سوریه برای دفاع از مخالفان نظام سوریه بوجود آورند.

هر روز که می گذرد مشخص می شود که اسرائیل در دفاع روز افزون از آن چه که مخالفان نظام سوریه خوانده می شود، نقش دارد و این حمایت ها بیشتر از گروه های مسلح مخالف نظام سوریه که در جولان اشغالی و القنیطره مستقر هستند صورت می گیرد.

البته تا پیش از این هم اسرائیل از این گروه های مخالف نظام سوریه حمایت می کرد و در آن دوره اسرائیل میزبان زخمی‌ها این گروه های مسلح در بیمارستان های خود در داخل اراضی فلسطین اشغالی بود، حتی براساس اطلاعات موجود اسرائیل با ارسال سلاح و تجهیزات نظامی،  سلاح پیشرفته در اختیار تروریست ها قرار داده است.

اما امروز صهیونیست ها در حال حمایت نظامی از تروریست ها از طریق بمباران مراکز ارتش سوریه با استفاده از توپخانه است و حتی تلاش برای جلوگیری از هدف قرار گرفتن گروه های مسلح تروریست از سوی ارتش سوریه است، یکی از آخرین نمونه های عملی در این باره ایجاد چتر حمایتی اسرائیل در آسمان سوریه برای این مخالفان و سرنگون کردن جنگنده ارتش سوریه در نزدیک منطقه جولان اشغالی است.

صبح امروز سه شنبه پدافند هوایی ارتش اسرائیل یک فروند جنگنده میگ 21 ارتش سوریه را هدف قرار داد و سرنگون کرد.

البته منابع خبری اسرائیلی در این باره اعلام کردند: " سیستم پدافند هوایی موشک های زمین به هوای وابسته به ارتش اسرائیل از نوع پاتریوت در منطقه صفد به سمت یک جنگنده ارتش سوریه یک فروند موشک شلیک کرد و با همان یک موشک این جنگنده ارتش سوریه را سرنگون کرد " .

دولت سوریه هم امروز سه شنبه اعلام کرد: " اسرائیل یک فروند هواپیمای نظامی ارتش سوریه را سرنگون کرد " .

رسانه های سوری این اقدام ارتش اسرائیل را یک اقدام خصمانه توصیف کردند و اعلام کردند که این حادثه اولین واقعه از نوع خود ظرف سه دهه اخیر است .

  شبکه تلویزیون رسمی سوریه هم به نقل از منابع خبری نظامی اعلام کرد : " سرنگونی این جنگنده ارتش سوریه با آغاز حملات هوایی ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا در خاک سوریه ضد گروه های تروریستی وابسته به دولت اسلامی در عراق و شام " داعش " صورت گرفته است و در راستای حمایت های ادامه دار اسرائیل از گروه تروریستی جبهه النصره صورت گرفته است " .

از این رو اکنون دیگر این احتمال قوت یافته است که آمریکا، اسرائیل و عربستان سعودی قصد دارند از این طریق منطقه عاری از سلاحی را بین سوریه و اسرائیل بوجود آورند،و این مطلب از سوی منابع بسیار مطمئن سوری مورد تایید قرار گرفته است.

این منابع به پایگاه خبری العهد اعلام کردند: هم اکنون گروه های تروریستی موسوم به جبهه النصره با همبستگی با چند گروه تروریستی دیگر سعی دارند با حمایت عربستان سعودی بر بخش های وسیعی از منطقه القنیطره سلطه یابند، از این رو دیگر هدف آنها که ایجاد منطقه عاری از سلاح است بر کسی پوشیده نیست، این همان شیوه ای است که در گذشته نه چندان دور هم ارتش انطوان لحد و سعد حداد در اطراف رژیم صهیونیستی ایجاد کرده بودند.

البته منابع خبری سوریه در این باره می افزایند، برای ایجاد این کمربند امنیتی طرح سه مرحله ای هم در دست تهیه است.

1 – محاصره السویداء و کنترل کامل آن و ایجاد برخی قتل عام ها به شیوه داعش که در حق ایزدی ها در عراق انجام داد تا از این طریق برای ملحق کردن السویداء به این کمربند امنیتی و بعدها الحاق آن به رژیم صهیونیستی استفاده شود.

2 – حرکت به سمت شرق یعنی به طرف منطقه خان الشیخ به منظور فشار وارد آوردن به دمشق از ناحیه غرب .

3 – حرکت به سمت شرق برای قطع کردن پیوستگی بین دمشق و درعا .

البته همین منابع معتقدند این برنامه برای تحقق چندین هدف صورت می گیرد که از آن جمله می توان به موارد ذیل اشاره کرد‌:

1 – تامین امنیت اسرائیل از طریق ایجاد این کمربند امنیتی و این امر خود گواه روشنی است بر دلیل دخالت‌های اسرائیل در مساله سوریه و حملات توپخانه ای این رژیم به مواضع دولت سوریه با هدف حمایت از جبهه النصره و سرنگون کردن هواپیمای جنگنده ارتش سوریه برای تغییر اوضاع جبهه نبرد به نفع جبهه النصره .

2 – تلاش برای جدا کردن سوریه از جنوب آن و همسو شدن این اقدام با تلاش های داعش برای جدا کردن شرق سوریه از این کشور و جدا کردن بخش های شمالی سوریه و از این طریق می خواهند سوریه  یعنی شمال، شرق و جنوبی نداشته باشد و تنها فقط یک دریا برای آن باقی بماند.

3 – در حالی که تلاش می‌کنند سوریه را از گروه‌های اقلیت دینی و مذهبی مسیحی و دروزی تخلیه کنند و نزاع سنی و شیعی و سنی- سنی را که داعش در حال سازماندهی آن است شمال و شرق سوریه را با هم درگیر کند.

این منابع یادآور می‌شوند که نبرد کنونی نبرد جغرافیایی تکامل یافته است و از این طریق می‌خواهند نقشه شرق سوریه را مشخص کنند، از این رو این خطرناک ترین نقشه ای است که تاکنون ضد سوریه و مقاومت ایجاد شده است چرا که این کمربند امنیتی با هدف تامین امنیت اسرائیل ایجاد می شود، بعد از آن قرار است برای آغاز حملات به جنوب لبنان برنامه ای دیگر طرح ریزی شود،‌ و این حملات از القنیطره آغاز خواهد شد، و از این منطقه امنیت اسرائیل را در قبال هرگونه حمله متقابل از سوی حزب الله تامین خواهند کرد، چرا که اکنون اسرائیل از این بیم دارد که حزب الله تهدید خود را برای اشغال الجلیل از طریق جنوب یا از طریق جولان محقق سازد .

انتهای پیام /ر

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان