پنتاگون: هیچگونه هماهنگی با سوریه صورت نگرفت/ نیروی زمینی به سوریه اعزام نمی‌کنیم

پنتاگون: هیچگونه هماهنگی با سوریه صورت نگرفت/ نیروی زمینی به سوریه اعزام نمی‌کنیم

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی پنتاگون درباره حمله به داعش در سوریه گفت که هیچ گونه هماهنگی با دولت سوریه برای انجام حملات هوایی به پایگاه های تروریست ها صورت نگرفته است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، جان کربی سخنگوی پنتاگون درباره حمله به داعش در سوریه کنفرانس خبری برگزار کرد و گفت که بیش از 160 موشک به سوی اهداف داعش در سوریه شلیک شده است.

سخنگوی پنتاگون همچنین گفت: هیچ گونه هماهنگی با دولت سوریه برای انجام حملات هوایی به پایگاه های تروریست ها صورت نگرفته است.

وی درباره چگونگی این حملات نیز ادامه داد: حملات اولیه ما موفقیت آمیز بوده است و عملیات بیشتری در این رابطه انجام خواهد گرفت.

مارفل دیگر سخنگوی پنتاگون نیز در این زمینه گفت: حملات ما به سوریه پایگاه های گروه های مسلح تروریست را هدف قرار داده است. در این حملات پایگاه ها و مراکز آموزش گروه های مسلح تروریست هدف قرار گرفته است. ما مراکز اصلی سازمان تروریستی دولت اسلامی در عراق و شام را در سوریه هدف قرار دادیم. این حملات مقدمه‌ای برای حملات دائمی به دولت اسلامی در عراق و شام است.

وی افزود: ما نیروی زمینی آمریکایی به سوریه برای نبرد با سازمان دولت اسلامی در عراق و شام داعش اعزام نخواهیم کرد. اولویت ما در این نبرد با تروریسم در عراق خواهد بود.

پنتاگون همچنین اعلام کرد که برای اولین بار از جنگنده‌های اف 22 در حمله به مواضع داعش در سوریه استفاده کرده است.

وزارت دفاع آمریکا، امروز در بیانیه‌ای از آغاز حمله هوایی این کشور و متحدانش به مواضع گروه تروریستی «داعش» در خاک سوریه خبر داد.

یک مقام آمریکایی اعلام کرد کشورهای قطر، عربستان سعودی، امارات عربی متحده، اردن و بحرین در حملات هوایی آمریکا علیه مواضع گروه تروریستی «داعش» در خاک سوریه مشارکت دارند.

این مقام اشاره‌ای نکرد که هر یک از این کشورها چه نقش ویژه‌ای در این عملیات نظامی دارند.

حمله آمریکا به مواضع داعش در خاک سوریه در حالی انجام می‌شود که "ولید المعلم" وزیر امور خارجه سوریه در مصاحبه با راشاتودی درباره مقاصد پنهایی ائتلاف آمریکا علیه داعش در هدف قرار دادن نظام سوریه هشدار داد.

وی افزود: کشورهایی که درباره پیوستن آنها به ائتلاف مبارزه با داعش صحبت می‌شود، همگی علیه دمشق توطئه کرده بودند.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان