هیئت تجاری ایران هفته آینده راهی روسیه می‌شود

هیئت تجاری ایران هفته آینده راهی روسیه می‌شود

خبرگزاری تسنیم: نایب‌رییس اتاق بازرگانی ایران از سفر هیئت تجاری ایران به روسیه طی هفته آینده خبر داد و گفت: در حال حاضر کمیسیونی در اتاق‌های بازرگانی دو کشور ایجاد شده تا مراودات و مشکلات برای تبادل بین دو کشور را بررسی کند.

محسن جلال‌پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، درباره توافقات اخیر ایران و روسیه گفت: قضاوت درباره اجرای تفاهم‌نامه و وضعیت تبادل دو کشور ایران و روسیه همچنان زود است و این موضوع به‌دلیل آن است که گره‌های موجود بسیار سخت و محکم است اما اراده دو کشور به‌خصوص وزارت نفت ایران که متولی اصلی این تفاهم بوده راه‌گشایی و رفع مشکلات پیشِ‌رو است.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران بیان کرد: در حال حاضر کمیسیونی در اتاق‌های بازرگانی دو کشور ایجاد شده تا مراودات و مشکلات برای تبادل بین دو کشور را بررسی کند، از این رو سه هدف اصلی آن‌ها حل مشکلات بانکی،‌ حمل‌ونقل و روادید است.

این فعال اقتصادی ادامه داد: نیازسنجی با همفکری وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت جهاد کشاورزی در حال انجام است تا کالایی به روسیه صادر شود که نیاز آنجا بوده و با صادرات آن مشکلی در داخل ایجاد نشود.

جلال‌پور یادآور شد: در هفته آینده هیئتی تجاری متشکل از اعضای اتاق و تجار به روسیه اعزام خواهند شد که بعد از آن رییس جمهور نیز به آستاراخان روسیه سفر خواهد کرد، کنار این سفرها نمایشگاه‌هایی برگزار خواهد شد.

وی در پاسخ به این گفته که تجار روسی سفرکرده به ایران فروشنده هستند، گفت: در اکثر مواقع این‌گونه بوده اما در پی تحریم‌های وارده به این کشور، روسیه خواهان تأمین نیاز محصولات کشاورزی و غذایی از ایران است.

جلال‌پور در ادامه گفت: باید واگذاری و توانمند سازی بخش خصوصی همسو و هم‌زمان انجام شود، متأسفانه در زمان واگذاری‌های گذشته آماده نبودن زیربنا کنار عدم توانمند سازی مشکلاتی را به‌دنبال داشت و بخشی از واگذاری‌ها به بخش‌های غیردولتی و غیرخصوصی انجام شده است.

نایب‌رییس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه باید بخش خصوصی برای واگذاری‌ها توانمند شود، گفت: برنامه ششم دارای سه محور اصلی اقتصاد مقاومتی،‌ نگاه منطقی به برنامه ششم و توانمند کردن بخش خصوصی است.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه