خروج صنایع از شهر کرج در دستور کار قرار دارد

خروج صنایع از شهر کرج در دستور کار قرار دارد

خبرگزاری تسنیم: : مدیرکل اداره صنعت، معدن وتجارت استان البرز گفت: چند نقطه در اطراف کرج باید برای انتقال واحدهای صنعتی که داخل شهر قرار دارند در نظر گرفته شود تا ضمن کاهش ترافیک، از میزان آلاینده ها نیز کاسته شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، ایرج موفق در جلسه کمیسیون ماده 21 امور اراضی که با حضور معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت، استاندار البرز، معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندارالبرز و جمعی از مدیران ارشد دستگاه های اجرایی البرز در استانداری البرز برگزار شد با تاکید بر اینکه خدمت‎گزاری بهتر به بخش صنعت و معدن در راس کار است اظهار کرد: 3 هزار و 300 واحد صنعتی و 200 معدن در استان وجود دارد که پروانه بهره برداری دارند.

وی افزود: 2 هزار واحد صنعتی فاقد مجوز در استان وجود دارد که با حمایت استاندار از طرح آمایش صنعت و معدن باید ساماندهی شده و مجوز به آن ها اعطا شود.

مدیرکل صنعت، معدن وتجارت البرز گفت: چند نقطه در اطراف کرج باید برای انتقال واحدهای صنعتی که داخل شهر قرار دارند در نظر گرفته شود تا ضمن کاهش ترافیک، از میزان آلاینده ها نیز کاسته شود.

موفق تاکید کرد: 20هکتار برای خروج این صنایع از محدوده شهر نیاز است.

وی با اشاره به استقبال استاندار البرز برای سرمایه گذاری در استان گفت: در حال حاضر برای واگذاری این صنایع تنها 15 هکتار زمین در شهرک های صنعتی وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: این بحث در کارگروه اقتصادی با حضور مدیران استانی مطرح شد که تصمیم بر آن شد در حال حاضر به تکمیل و گسترش شهرک های صنعتی موجود در اواویت قرار دارد.

موفق بیان کرد: صنایع البرز در سطح برند ملی است که از امتیازات این استان محسوب می شود.
وی با اشاره به اینکه به زودی مجوز شهرک صنعتی خصوصی پیام ماهدشت صادر می‎شود تصریح کرد: در این راستا شرکت های آذین خودرو، ماموت و زر نیز درخواست ایجاد شهرک صنعتی خصوصی کرده اند که با تحقق این امر اشتغالزایی زیادی در استان ایجاد می شود.

مدیرکل صنعت،معدن و تجارت استان البرز با بیان اینکه تنها 7 شهرفناوری در کشور وجود دارد، تاکید کرد: با توجه به موقعیت استان، به شهرک فناوری در این منطقه نیازمندیم.

وی اظهار کرد: مجوز خوشه صنعتی پلاستیک صادر شده و درصدد اخذ مجوز قطعات خودرو و صنایع فلزی نیز هستیم.

موفق خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه البرز قطب صنایع غذایی کشور است امید است خوشه صنایع غذایی کشور را نیز به این استان اختصاص دهند.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon