اعطای ۲۰ میلیارد تومان وام خوداشتغالی به مددجویان در نیمه نخست سال

اعطای 20 میلیارد تومان وام خوداشتغالی به مددجویان در نیمه نخست سال

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان بهزیستی کشور از اعطای ۲۰ میلیارد تومان وام خوداشتغالی در نیمه نخست سال جاری به مددجویان خبر داد.

همایون هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در پاسخ به سوالی درخصوص مبلغ وام خوداشتغالی به مددجویان این سازمان، اظهار داشت: در حوزه خدمات اشتغال مددجویان 8 الگو تعریف شده که مشاغل خانگی، الگوهای کارفرمایی و خود اشتغالی از جمله آنهاست بالغ بر 100 میلیارد تومان تسهیلات بانکی از 22 بانک عامل به ما ابلاغ شده و 28 هزار طرح در مرحله پذیرش از سوی بانک‌ها هستند.

وی ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون بالغ بر 20 میلیارد تومان وام خوداشتغالی به مددجویان سازمان بهزیستی اعطا شده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در پاسخ به سوال دیگری در خصوص پیگیری بیمه معتادان و اینکه سازمان بهزیستی تا به حال در این زمینه چه اقداماتی را انجام داده است، نیز گفت: حمایت از معتادان در فعالیت های سازمان بهزیستی شامل دو بخش درمانی و حمایت اجتماعی است.

وی ادامه داد: در بخش درمانی مواردی از جمله اقدامات بیمه‌ای در حوزه کاری معاونت رفاهی وزارت کار است و امسال با توجه به رقم قابل توجهی که برای این حوزه در نظر گرفته شد در همکاری با آن معاونت الگو و تعرفه بیمه معتادان تعیین شد.

هاشمی افزود: اما در بخش دوم یعنی اقدامات حمایت اجتماعی از معتادان و خانواده‌های آنها که از سنوات گذشته به صورت مستمر انجام شده است احداث خانه‌های میان‌راهی همواره یکی از اقدامانت سازمان بوده که ارائه یاری‌برگ به معتادان تحت درمان این مراکز یکی از حمایت‌هاست که 2.5 میلیارد تومان در این بخش هزینه شد و کل بودجه حمایت اجتماعی معتادان نیز 15 میلیارد تومان بود.

وی در پایان گفت: بهزیستی به طور مستقیم معتادان را بیمه نمی‌کند و بیشتر فعالیت‌ها در بخش حمایت اجتماعی است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon