نرخ‌گذاری دولتی و محدودیت‌های صادرات سرمایه‌گذاران را فراری می‌دهد

نرخ‌گذاری دولتی و محدودیت‌های صادرات سرمایه‌گذاران را فراری می‌دهد

خبرگزاری تسنیم: قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سرمایه گذار باید بداند که محصولش مشمول نرخ گذاری نمی شود و صادراتش مشمول محدودیت نمی شود تا برای سرمایه گذاری راغب شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مجتبی خسروتاج در "نشست مدیریت بازار داخلی صنعت پتروشیمی و چالش های آن" اظهار داشت: در رابطه با اینکه چرا در بخش صنایع پایین دستی به آن ترتیب که می خواهیم عمل نشده، در سمینار توسعه صادرات که یک ماه پیش برگزار شد از نظریه دخالت توسعه مدارانه دولت در اقتصاد صحبت کردم.

وی افزود: بر اساس اعداد و ارقام بر صادرات کشور در سالهای گذشته مروری داشتیم، در جاهایی که در دولت با برنامه ریزی و هدایت منابع به آن سمت که نیاز بود آمدیم، توانستیم به خوبی حرکت کنیم، چه در بخش فازهای پارس جنوبی کارهایی که در بخش کاندنسیت انجام شده و چه در دیگر بخش های صنعتی و معدنی، هر جایگاهی که در دولت به عنوان چشم انداز معرفی شده و با هدایت دولت بوده به اهداف صادراتی خوبی رسیدیم، اگر در واگذاری ها به امید بازار باشیم؛ شاید توان بخش خصوصی ما به آن میزان نباشد. 

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه سرمایه گذار نیاز به فضای شفاف برای سرمایه گذاری دارد، گفت: در شرایطی که بانک های ما  توانشان برای سرمایه گذاری کم شده، باید فضایی فراهم کنیم که برای مجاب کردن بخش خصوصی برای سرمایه گذاری مناسب باشد.

وی ادامه داد: باید فضا را برای سرمایه گذاری مناسب کنیم، سرمایه گذار باید بداند که محصولش مشمول نرخ گذاری نمی شود و صادراتش مشمول محدودیت نمی شود تا برای سرمایه گذاری راغب شود.

خسروتاج تصریح کرد: به وضوح ما در صنعت سیمان دیدیم و سرمایه گذاران این صنعت به ما گفتند که اگر قرار باشد هر سال قیمت گذاری جدیدی شود و هر سال بگویند یک بار صادر کنید و یک بار صادر نکنید ما نمی توانیم سرمایه گذاری و فعالیت کنیم، باید قوانین به طوری مشخص و شفاف باشد که سرمایه گذار بتواند آینده سرمایه گذاری خود را به طور مشخص ببیند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه