رضایت ناظر فدراسیون بین‌المللی اتومبیل‌رانی از برگزاری مسابقه رالی شیراز


رضایت ناظر فدراسیون بین‌المللی اتومبیل‌رانی از برگزاری مسابقه رالی شیراز

خبرگزاری تسنیم: رئیس فدراسیون اتومبیل‌رانی با بیان اینکه کسب سهمیه بازی‌هایی منطقه‌ای مهم‌ترین هدف برگزاری مسابقه رالی شیراز است، گفت: تا کنون ناظر فدراسیون بین‌المللی اتومبیل‌رانی از نحوه برگزاری مسابقه رضایت داشته است.

حمیدرضا مهرعلی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، اظهار کرد: امروز نخستین روز مسابقات بوده و رانندگان در نقاط مختلفی که از قبل تعیین و ایمنی آن فراهم شده به رقابت استقامتی پرداختند.

وی با بیان اینکه مسیر مسابقات فردا با مسیر امروز متفاوت است، افزود: هرکدام از مسیرها ویژگی‌های خاص خود را داشته و فردا شرکت کنندگان در بخش سرعتی به رقابت می‌پردازند.

رئیس فدراسیون اتومبیل‌رانی و موتورسواری ایران با اشاره به اینکه معمولا مسابقات رالی در سطح بین‌المللی در طول دو تا سه روز برگزار می‌شوند، خاطرنشان کرد: در طول برگزاری مسابقات قابلیت و مهارت‌های رانندگان  و خودروهایشان و تفاوت‌های آنها با یکدیگر سنجیده شده و بر این اساس نفرات برتر مشخص می‌شوند.

مهرعلی با بیان اینکه مهم‌ترین موضوع در برگزاری مسابقات رالی حفظ سلامتی و ایمنی جان شرکت‌کنندگان است، تصریح کرد: این موضوع برای فدراسیون بین‌المللی اتومبیل‌رانی FIA نیز در اولویت نخست قرار داشته و خوشبختانه از ابتدای برگزاری مسابقات رالی شیراز تاکنون مشکلی برای هیچ یک از شرکت‌کنندگان به وجود نیامده است.

وی با اشاره به اینکه مسابقه از اتاق فرماندهی مستقر در هتل شیراز از طریق جی پی اس و بی‌سیم رصد می‌شود، عنوان کرد: با این روش سرعت خودروها، مسیر و چگونگی حرکت خودروها مشخص بوده و در این دور نفرات اول تا سوم نیز مشخص است.

رئیس فدراسیون اتومبیل‌رانی و موتورسواری ایران با بیان اینکه غیر از دو تیم خارجی شرکت کننده تیم ایران خودرو به رانندگی آقای مسگرزاده با فاصله 11 ثانیه نفر سوم است، اظهار کرد: فردا رانندگان مسیر جدیدی را تجربه کرده و امید که بدون هیچ حادثه خاص و با رعایت استانداردهای جهانی موفق به کسب سهمیه شویم.

مهرعلی با اشاره به رضایت ناظر فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی FIA از نحوه برگزاری مسابقات رالی شیراز، گفت: اگر رعایت استانداردهای مختلف ایمنی و فنی در برگزاری مسابقات رالی شیراز تایید شود این دوره از مسابقات رالی خاورمیانه شیراز در فدراسیون بین‌المللی ثبت رسمی می‌شود.

وی با ابراز امیدواری از کسب سهمیه پس از پایان مسابقات، افزود: 30 خودرو در قالب 30 تیم در این دوره از مسابقات شرکت کردند و قرار بود سه تیم خارجی حضور داشته باشند که تیم اردن به دلیل مسائل گمرکی در دبی موفق به حضور نشد.

رئیس فدراسیون اتومبیل‌رانی و موتورسواری ایران با بیان اینکه تیم‌های لبنان و قطر که از تیم‌های قدرتمند و قهرمانان رالی خاورمیانه هستند در این دوره از مسابقات حضور دارند، خاطرنشان کرد: الفقالی، راننده تیم لبنان 3 دوره قهرمان رالی خاورمیانه شده و آقای صالح العطیه از قطر نیز از قهرمانان رالی خاورمیانه بوده و برادر ایشان نیز قهرمان رالی جهانی است.

مهرعلی با اشاره به اینکه حضور تیم‌های خارجی در این دوره برای ما مهم نبود، تاکید کرد: نحوه برگزاری مسابقات و کسب سهمیه برای ما مهم بوده و آقای ناصرالعطیه، نمانده و ناظر فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی تاکنون از برگزاری مسابقات رالی شیراز رضایت داشتند.

وی دلیل انتخاب شیراز به عنوان میزبان مسابقات رالی را نزدیکی شیراز به حوزه خلیج فارس و ارتباط و شناخت خوب مردم شیراز با کشورهای خاورمیانه عنوان و تصریح کرد: شیراز و استان فارس از نظر تنوع سرزمینی و جغرافیایی برای برگزاری مسابقات رالی مناسب است زیرا رانندگان رالی علاقه‌مند به کسب تجربه و هیجان در مسیرهای ناهموار و سرازیری و سربلندی هستند.

رئیس فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری ایران با بیان اینکه دسترسی شیراز به بنادر عباس و بوشهر و انتقال ساده خودروها به شهر از دیگر دلایل انتخاب شیراز به میزبانی مسابقه بوده، عنوان کرد: شیراز از نظر تمدنی، تاریخی و جذابیت‌های گردشگری بسیار ویژه بوده و در سال‌های آینده که تمام تیم‌های خاورمیانه و همراهانشان در مسابقات حضور دارند به جذابیت‌ها و زیبائی‌های دلنشین منطقه میزبان اهمیت می‌دهند.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon