تحریم ایران جز شکست و ناکامی برای غرب دستاوردی نداشت

تحریم ایران جز شکست و ناکامی برای غرب دستاوردی نداشت

خبرگزاری تسنیم: نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس تحریم ایران را جز شکست و ناکامی برای غرب سودمند ندانست و گفت: هم کشورهای آمریکایی و اروپایی فهمیدند که چقدر با تحریم منافعشان به خطر افتاد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، منصور حقیقت پور پیش از ظهر امروز در دیدار نخبگان در نیر اظهار کرد: ما در همه اجلاس و نشست های منطقه ای و جهانی دیدگاه روشن جمهوری اسلامی ایران را اعلام می کنیم و رئیس جمهور نیز در سفر به نیویورک بار دیگر دیدگاه شفاف و روشن جمهوری اسلامی را تبیین و تشریح کرد تا هه دنیا بدانند که ایران نه تنها مدعی مبارزه با تروریسم و ایجاد آزادی و دموکراسی در منطقه است اما هیچ وقت زور و تهدید را نمی پذیرد و حاضر نیست در امور کشوری دیگر دخالت کند.

وی با بیان این که جایگاه استکبارجهانی در منطقه خاورمیانه متزلزل شده و حرکت قاطع جمهوری اسلامی ایران روز به روز این مزدوران منطقه ای را به عقب می نشاند افزود: پیروزی اخیر سوریه و غزه درس بزرگی بود که آمریکا و رژیم صهیونیستی بدانند که دکترین دفاعی و جهادی جمهوری اسلامی ایران در منطقع فائع است تمام ترفنهای نظامی، سیاسی، اقتصادی و تروریستی غرب را نقش برآب می کند.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس سیاست دوگانه غرب را در منطقه از یک سو حمایت از تروریسم و از سوی دیگر تشکیل ائتلاف ضد داعش را خنده آور توصیف کرد و گفت: واقعا این رفتارها در چهارچوب هیچ مرام و سیاست جهانی و بین المللی نمی گنجد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با هشدار به کشورهای عربی منطقه و ترکیه در خویشتنداری و حرکت معقول در تحولات منطقه ای بیان کرد:عرب ها و کشور ترکیه به جای حمایت از همسایگان دست به دامن آمریکا و رژیم صهیونیستی شدند در حالی که راه نجات آن ها از بحران به وجود آمده این شیوه نیست بلکه باید در اتحاد منطقه ای سعی شود تمام مزدوران و عوامل غرب و تروریسم را برای همیشه با اتحاد و وحدت امت اسلامی از منطقه پاک کرد.

حقیقت پور گفت: جمهوری اسلامی ایران در کنار حفظ حقوق سایر ملت ها از حمایت منطقه ای خود از کشورهای آزادی خواهی همچون سوریه، لبنان، فلسطین و حمایت مردم عراق دست برنمی دارد و قطعا در تامین امنیت منطقه نقش اساسی و کانون محوری را بازی می کند.

وی در پاسخ به یکی از سوالات نخبگان و دانشگاهیان در این جلسه در ارتباط با دیدار رئیس جمهور با نخست وزیر انگلیس بیان کرد: ما نیز از قبل می دانستیم که انگلیس همچون آمریکا قابل اعتماد نیست و این دیدار نباید انجام می شد اما با حسن نیت ما دیدارمان را با نخست وزیر انگلیس انجام دادیم ولی همه ماهیت پلید انگلیسی ها را در قالب سخنان وی مشاهده کردند و معلوم شد که در پشت پرده این چنین رفتار دیپلماسی گاه چه نیرنگ هایی نهفته است.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس سفر روحانی را به نیویورک فرصتی مغتنم برای طرح مواضع ایران اعلام کرد و گفت: مقالبه با خشونت گرایی و افراط گرای و تروریسم راه و رسم نظام اسلامی ماست که ما بر اساس مواضع خود هرگز در این حوزه ورود نکردیم و آمادگی داریم با همه دنیا جز رژیم غاصب صهیونیست ارتباط برقرار کرده و بر قاعده اصول و رفتار بین المللی حرکت کنیم.

وی تحریم ایران را جز شکست و ناکامی برای غرب سودمند ندانست و افزود: هم کشورهای آمریکایی و اروپایی فهمیدند که چقدر با تحریم منافعشان به خطر افتاد و جایگاهشان را از دست داده اند و امروز شاهد حضور جمهوری اسلامی به شکل قاطع و شایسته در منطقه هستیم.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon