تهیه و تدوین ضوابط و مقررات ایمنی به دلیل حادثه‌خیز بودن ایران

تهیه و تدوین ضوابط و مقررات ایمنی به دلیل حادثه‌خیز بودن ایران

خبرگزاری تسنیم: رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: نظر به اینکه کشور ما یک کشور حادثه خیز بوده و از ۴۰ حادثه طبیعی شناخته شده، ۳۰ مورد آن در ایران امکان وقوع دارد، توجه به بحث ایمنی هم‌چنین تهیه و تدوین ضوابط و مقررات ایمنی، امری ضروری است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، رضا امینی صبح امروز در پنجاه و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به سال‌روز ازدواج حضرت فاطمه(س) با امام علی(ع) اظهار کرد: تمام ثروت حضرت علی(ع) جز شمشیری و شتری آبکش و زرهی بیش نبود، حضرت علی(ع) زره را فروخت و مهریه حضرت فاطمه(س) قرار داد، پیامبر مقداری را در اختیار بلال قرار داد و دستور داد با این پول، عطر و وسایل زینتی تهیه کند و مقداری را وسایل زندگی و جهیزیه تهیه کنند، پیامبر(ص) مراسم عقد حضرت علی(ع) و دخترش را در مسجد خواند.

وی با اشاره به پنجشنبه 10 مهر سالروز شهادت امام محمد باقر(ع) افزود: امام پنجم، حضرت امام محمدباقر(ع) در هفتم ذی‌‏الحجه‏ سال 104 هجری قمری به دست هشام بن عبدالملک اموی در مدینه مسموم شد و در قبرستان بقیع در کنار امام حسن مجتبی(ع) و امام سجاد(ع) به خاک سپرده شد، آن حضرت به هنگام شهادت، 57 سال داشته و از امامت ایشان، در حدود 20 سال می‌‏گذشت، در دوران امامت آن حضرت، فرصت‌‏هایى برای نهضت فکری به دست آمده بود که امام باقر(ع) کمال استفاده را در جهت تربیت شاگرد و استحکام و گسترش تشییع و انقلاب فرهنگی کرد.

ایستادگی در برابر ظلم بزرگترین پیام دفاع مقدس است

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به ایام گرامی‌داشت دفاع مقدس تصریح کرد: هفته دفاع مقدس یادآور خون‏‌های مقدسی است که در پای شجره طوبای انقلاب اسلامی ریخته شد، فرزندان جبهه و شهادت اطاعت را عبادت می‏‌بینند، وارثان دفاع مقدس عزت جهاد را با ذلت در خانه نشستن عوض نمی‌‏کنند، ایستادگی آنها نشستگان تاریخ را به قیام وا می‌‏دارد و این پیام بزرگ دفاع مقدس است.

وی بیان کرد: 8 سال دفاع جانانه ملت در برابر تجاوز وحشیانه دشمن منشأ غرور ملی پایان‏ ناپذیری برای مردم سلحشور ایران شد و سبب شد که توطئه مشترک شرق و غرب برای به زانو درآوردن ملت بزرگ ایران به فرصتی برای اثبات توانمندی‏‌های اسلام و انقلاب و کشور تبدیل شود، رشادت‏‌های جوانان برومند، انقلاب و نظام را بیمه کرد و نشان داد که با داشتن پشتوانه مردمی و در پرتو حاکمیت اسلام و وحدت نیروها می‌‏توان هر دشمن خیره سری را ناکام ساخت.

امینی با اشاره به شنبه 5 مهر مصادف با سال‌روز شکست حصر آبادان خاطرنشان کرد: روزی که رزمندگان اسلام، پیرو فرمان تاریخی امام خمینی(ره) که فرمودند حصر آبادان باید شکسته شود، با تلاش و ایمان توانستند، آبادان را از چنگال نیروهای بعثی در آورند و یکی از 4 عملیات بزرگ و برجسته تاریخ دفاع مقدس رقم خورد، و آن عملیات ثامن الائمه بود.

وی افزود: آبادان در هشتم آبان ماه سال 1359 یعنی زمانی که 39 روز از حمله رژیم بعث عراق به ایران می‌گذشت، با تلاش نیروهای بعثی برای تصرف این شهر روبه رو بود، درست زمانی که حدود یک هفته از تلاش نیروهای بعثی برای تصرف آبادان می‌گذشت، حضرت امام خمینی(ره) خطاب به نیروهای مسلح فرمودند که حصر آبادان باید شکسته شود.

زمینه تحصیلات با کیفیت در تمام نقاط اصفهان فراهم شود

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به ایام  بازگشایی مدارس گفت: همان‌گونه که فروردین نوید بخش حیات مجدد طبیعت است، مهر ماه یادآور شور و شعف و جوشش و کوشش آموزندگان دانش و پرورندگان بینش است، با امید به اینکه با اکسیر دانایی و توانایی مرزهای جدید علم و دانش و پژوهش را درنوردیم و با پیوند علم و ایمان، قله‌های رفیع بهروزی و پیروزی و کامیابی را فتح کنیم و با گام‌های مصمم و استوار،  ایران جاویدان را سرافراز و سربلند سازیم.

وی بیان کرد: امید داریم زمینه تحصیلات با کیفیت مناسب و عادلانه در تمام نقاط شهر برای دانش‌آموزان شهرمان فراهم باشد با شروع دریافت 5 درصد عوارض تراکم برای آموزش و پرورش توسط شهرداری‌های مناطق  و پرداخت به موقع آن به سازمان آموزش و پرورش زمینه‌های کیفی سازی فضاهای آموزشی و ارتقای کیفیت در این سازمان باشیم.

توجه به تدوین مقررات برای ارتقای ایمنی 

امینی با اشاره به هفتم مهرماه روز آتش نشانی و ایمنی گفت: هدف از نام‌گذارى این روز به عنوان روز ملى ایمنى و آتش نشانى، تبدیل ایمنى در کشور به یک فرهنگ بوده، ایمنی را مصونیت در برابر آسیب‌های ناشی از حوادث، اعم از طبیعی و غیرطبیعی معنا می‌کنند، از آن جایی که نمی‌توان به ایمنی به صورت 100 درصد دست‌یافت، کارشناسان از اصلاحاتی نظیر ارتقاء و ایمنی و سطح پیشرفت ایمنی استفاده می‌کنند.

وی افزود: سطح پیشرفت ایمنی رابطه تنگاتنگی با توسعه دارد، بنابراین در کشورهای پیشرفته، یکی از اهداف دولت‌ها، حداکثر کردن سطح پوشش ایمنی برای دست‌یابی به حداکثر توسعه است، در کشور ما بیش از 160 سال از تأسیس نخستین ایستگاه آتش نشانی می‌گذرد و نظر به اینکه کشور ما یک کشور حادثه خیز بوده و از 40 حادثه طبیعی شناخته شده، 30 مورد آن در ایران امکان وقوع دارد، توجه به بحث ایمنی هم‌چنین تهیه و تدوین ضوابط و مقررات ایمنی، امری ضروری است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به موضوع پلاک کوبی منازل بیان کرد: بارها در جلسات گفته شده و در این زمینه اقدام موثری انجام نشده که امید داریم براساس توافقاتی که با اداره پست انجام شده هرچه زودتر این موضوع رسیدگی شود و مردم به ویژه در حاشیه شهر از مشکلات ناشی از نداشتن پلاک رها شوند.

وی با اشاره به موضوع فن آوری اطلاعات گفت: با ابلاغ سیاست‌های فن آوری اطلاعات از سوی مقام معظم رهبری جا دارد که در شهرداری به‌ویژه در بین مدیران این موضوع جدی تر گرفته شود و تازمانی‌که موضوع استفاده از فن آوری اطلاعات در شهر و شهرداری به فرهنگ  آنهم به صورت فراگیر تبدیل نشود در این زمینه راه به جایی نمی‌رسیم.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon