طرح "سبک زندگی با سالمندان" در صومعه‌سرا اجرا می‌شود

طرح "سبک زندگی با سالمندان" در صومعه‌سرا اجرا می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) صومعه‌سرا با بیان اینکه شش هزار و ۵۳۲ سالمند تحت پوشش این نهاد است، گفت: طرح سبک زندگی با سالمندان در دست اجرا است که این طرح برای فرزندان سالمندان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از صومعه‌سرا، علیرضا محمدی ظهر امروز در همایش تکریم منزلت سالمندان در کانون شهید بهشتی این شهرستان، اظهار کرد: طرح سالمندان در کمیته امداد از طرح‌های ماندگار شهید مطهری است.

وی افزود: میلیون‌ها سالمند از این طرح و مزایای آن بهره‌مند می‌شوند و این طرح افراد بالای 60 سال را در بر می‌گیرد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) صومعه‌سرا با بیان اینکه طرح حمایت از سالمندان نوعی امید به زندگی را در آنها زنده می‌کند، گفت: مبلغی که کمیته امداد به سالمندان اهدا می‌کند فقط به عنوان عصای دستی برای آنان است و این مبالغ مشکلات آن‌ها را حل نمی‌کند.

محمدی خاطرنشان کرد: طرح سبک زندگی با سالمندان در دست اجرا است که این طرح برای فرزندان سالمندان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در این طرح فرزندان می‌آموزند که با پدر و مادر پیر خود زندگی کنند و آنها را از تنهایی در بیاورند، افزود: شش هزار و 532 سالمند تحت پوشش این نهاد هستند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) صومعه‌سرا اظهار کرد: دو هزار و 929 خانوار با سرپرستی زن و سه هزار و 603 خانوار با سرپرستی مرد است.

محمدی افزود: از این تعداد سالمند، 42 نفر آنها زمین‌گیر هستند و با شناسایی آنها برایشان پرستار گرفته‌اند که ماهانه مبلغ 80 هزار تومان به پرستار حقوق می‌دهند که تا کنون 71 میلیون ریال حقوق به پرستاران پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه 92 مورد از فرزندان سالمندان احتیاج به کمک هزینه ازدواج داشتند که این نهاد برای آنها جهیزیه تهیه کرد، تصریح کرد: تاکنون 100 ویزیت رایگان برای سالمندان اجرا کرده‌اند، در شش ماهه نخست امسال به سالمندان تحت پوشش 13 میلیارد و 251 میلیون ریال مستمری داده‌اند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) صومعه‌سرا خاطرنشان کرد: در صومعه‌سرا ماهانه دو میلیارد و 518 میلیون ریال مستمری به سالمندان می‌دهند.

به گزارش تسنیم، در حاشیه این همایش 100 سالمند تحت پوشش کمیته امداد ویزیت رایگان شدند.

انتهای‌پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon