بیمه‌های پیشگیری محور و مراقبتی برای سالمندان ایجاد شو‌د

بیمه‌های پیشگیری محور و مراقبتی برای سالمندان ایجاد شو‌د

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل بهزیستی گیلان از افتتاح بنیاد فرزانگان در گیلان همزمان با روز جهانی سالمند خبر داد و گفت: ایجاد بیمه‌های پیشگیری محور و مراقبتی برای سالمندان لازم و ضروری است.

حسین نحوی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، با اشاره به برنامه‌های بهزیستی گیلان در روز جهانی سالمند، اظهار کرد: در کشور شش میلیون سالمند وجود دارد و نخستین قدم در سالمندی سالم تناسب اندام و دومین عامل تغذیه سالم است.

وی با بیان اینکه امروزه فست فودها و غذاهای آماده پیری زود رس را برای جامعه به ارمغان می‌آورند، افزود: برای داشتن سالمندی سالم توجه به نیات و خواسته‌های قلبی بسیار حائز اهمیت است.

مدیرکل سازمان بهزیستی گیلان با بیان اینکه مدیریت مالی از دیگر فاکتورهای سالمندی سالم است، گفت:نگاه به معنویات از پیری زودرس جلوگیری می‌کند.

نحوی‌نژاد ایجاد محیط امن و مناسب را در جلوگیری از حوادث برای سالمندان و طول عمر مفید آنها بسیار موثر دانست و تصریح کرد: بیمه‌های پیشگیری محور  و مراقبتی برای سالمندان لازم و ضروری است.

وی تاکید کرد: بیمه‌ها برای سالمندان بیمه‌های پیشگیری محور نیست چرا که باید به موقع بیماری سالمندان را تشخیص داد تا بشود به موقع جلوی بیماری را گرفت.

مدیرکل سازمان بهزیستی گیلان با بیان اینکه بیمه‌های مراقبتی در کشور برای سالمندان نداریم که باید اجرا شود و برای این امر رسانه‌ها باید تلاش کنند، خاطرنشان کرد: گیلان پیرترین استان کشور است.

نحوی‌نژاد با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های شورای ملی سالمندان بهره بگیریم، افزود: بنیاد فرزانگان در گیلان همزمان با روز جهانی سالمند افتتاح می‌شود، در این بنیاد تمامی دستگاه‌ها می‌توانند نماینده داشته باشند و سالمندان از خدمات این بنیاد بهره می‌گیرند.

وی با بیان اینکه در گیلان حدود یک‌هزار و 700 نفر سالمند از خدمات مراکز بهزیستی شبانه، روزانه و ویزیت منزل بهره می‌گیرند، گفت: در روز جهانی سالمند سازمان بهزیستی گیلان برنامه‌های متنوعی را شامل پیاده‌روی خانوادگی و بازدید از مراکز نگهداری سالمندان دارد.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon