سی و هفتمین دوره مسابقات قرآنی اوقاف کشور در گیلان برگزار می‌شود

سی و هفتمین دوره مسابقات قرآنی اوقاف کشور در گیلان برگزار می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل اوقاف وامور خیریه گیلان با اشاره به اینکه سی و هفتمین دوره مسابقه‌های قرآنی اوقاف در سه بخش شهرستانی، استانی و کشوری در گیلان برگزار می‌شود، گفت: این مسابقات از ۱۵ آبان به مدت یک ماه در ۱۳ شهرستان گیلان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، حجت‌الاسلام ولی عادلی عصر امروز در نشست خبری با رسانه‌های گیلان، با بیان اینکه سی و هفتمین دوره مسابقات قرآنی اوقاف کشور در استان برگزار می‌شود، اظهار کرد: مسابقات قرآنی یک کار فرهنگی است وپیش‌بینی می‌کنیم تعداد شرکت کنندگان از 60 هزار نفر در سال 92، به 80 هزار نفر در سال 93 برسد.

وی افزود: در مسابقات دوره قبل از 7 نفر فینالیست قرائت کشوری، 3 نفر از گیلان بودند ودر رده نونهالان، گیلان دارای مقام سوم کشوری درحفظ کل قرآن کریم شد و رتبه پنج اذان کشور را از آن خود کرد.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه گیلان با اشاره به اینکه برابر ارزیابی سازمان اوقاف، گیلان رتبه اول را از لحاظ فنی بودن برگزاری مسابقات کسب کرد، گفت: مسابقات قرآن کریم، امسال از 15 آبان به مدت یک ماه در 13  شهرستان گیلان برگزار می‌شود.

عادلی، تعداد پروژه‌های عمرانی سال 92 را، 260 پروژه عنوان کرد و گفت: امسال این تعداد، 162 پروژه است که برخی از آنها تعمیراتی و برخی اجرایی هستند.

وی با بیان اینکه رشد فیزیکی تمام پروژه‌ها به طور میانگین 55 درصد است، تصریح کرد: درمورد بقعه خواهر امام رضا (ع)، با کمک‌های یک خیر و پیگیری‌های هیئت امنا، کار عمرانی این بقعه در حال اتمام است.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه گیلان، یکی از نیازهای جدی استان در امر موقوفات را وقف برای دانش آموزان بی بضاعت عنوان کرد و افزود: با توجه به محدودیت منابع، متاسفانه طرح مهر تحصیلی را نتوانستیم به صورت وسیع در سطح همه شهرستان‌های استان داشته باشیم.

عادلی با اشاره به اینکه در اجرای طرح GIS مشغول انتقال اطلاعات به سامانه جامع موقوفات هستیم، گفت: طرح GIS سبب می‌شود در نقشه شهری موقعیت مکانی موقوفات با رنگ خاصی  مشخص شود و البته هزینه اجرای این طرح بسیار بالا است.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon