طرح‌های سرمایه‌گذاری گردشگری در مرکز همدان متمرکز نباشد‌

طرح‌های سرمایه‌گذاری گردشگری در مرکز همدان متمرکز نباشد‌

خبرگزاری تسنیم: استاندار همدان با بیان اینکه گردشگری همدان به درستی در برنامه ششم توسعه تبیین شود، گفت: طرح‌های سرمایه گذاری گردشگری در مرکز استان متمرکز نباشد و در این زمینه تمامی استان به طور متوازن دیده شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، محمدناصر نیک‌بخت در همایش دوست گردشگر، دوست فردا که به مناسبت پنج مهر روز جهانی جهانگردی در تالار فجر همدان برگزار شد، اظهار کرد: تمامی طرح‌ها و پروژه‌های استان باید پیوست اقتصادی و اشتغال داشته باشند که این پیوست همان پیوست گردشگری است.

وی با بیان اینکه گردشگری استان نیازمند کمک تمامی مدیران است، افزود: مدیران استان باید مباحث گردشگری را در تمامی طرح‌های خود لحاظ کنند تا بتوان از این طریق به شکوفایی مزیت‌های گردشگری استان کمک کرد.

نیک‌بخت با تاکید بر اینکه بانک‌های استان باید به توسعه گردشگری استان کمک کنند، گفت: فعالیت‌های گردشگری زودبازده، ارزان و قابل دسترس است که این عوامل می‌تواند در تمایل بانک‌ها به پرداخت تسهیلات در این حوزه کمک کند.

وی با اشاره به اینکه روز جهانگردی باید در همدان به طور ویژه بزرگ داشته شود، بیان کرد: باید در این روز ظرفیت‌ها و مطالبات استان همدان گفته شده و به درستی استان همدان معرفی شود.

استاندار همدان با اشاره به اینکه در آستانه تدوین برنامه ششم توسعه هستیم، گفت: مدیران میراث فرهنگی استان همدان باید به گونه‌ای پیگیری کنند که استان همدان در سطح ملی دیده شود.

وی افزود: اگر جایگاه خوبی برای استان همدان در برنامه ششم توسعه دیده نشود در پنج سال آینده نیز حقوق همدان مغفول مانده و به جایگاه واقعی خود دست پیدا نمی‌کند.

نیک بخت عنوان کرد: امروزه گردشگری در جهان یکی از سودآورترین فعالیت های اقتصادی بوده و اشتغال زایی بسیاری در مقابل هزینه پایین را به دنبال دارد و این امر می‌طلبد که در این حوزه برنامه ریزی دقیقی صورت گیرد.

استاندار همدان تصریح کرد: درآمد حاصل از گردشگری می‌تواند همه ارزان ترین، سالم ترین و پاک ترین درآمد از فعالیت‌های اقتصادی باشد ولی کشور و استان همدان هنوز نتوانسته به جایگاه واقعی خود در این زمینه دست پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه استان همدان در ابعاد مختلف ظرفیت گردشگری دارد، گفت: گردشگری طبیعی، مذهبی، تاریخی، فرهنگی، تفریحی و جنگ از جمله ظرفیت های مختلف گردشگری همدان محسوب می شود که می تواند در سال گردشگران بسیاری را به خود جذب کند.

نیک بخت با بیان اینکه در افق چشم انداز 1404 سهم 25 درصدی اشتغال استان را بخش گردشگری تشکیل می‌دهد، گفت: با توجه به اینکه به مردم استان همدان قول داده ایم که تا دو سال آینده مشکل بیکاری را در جامعه حل می‌کنیم، بخش گردشگری باید قبل از افق چشم انداز به این سهم برسد.

وی تصریح کرد: رسیدن به اشتغال 25 درصدی در بخش گردشگری در افق 1404 دیر بوده و با وجود مهیا بودن امکانات و زیرساخت‌ها باید هر چه زودتر به این مهم دست پیدا کنیم.

استاندار همدان تاکید کرد: باید اراده کرده و از آثار طبیعی، موقیعیت جغرافیایی و ظرفیت‌های استان همدان برای توسعه بخش گردشگری بهره ببریم، این مسئله به لیاقت، توانایی و مدیریت استان بستگی دارد.

نیک بخت بیان کرد: با وجود اینکه استان همدان آثار بسیاری دارد چقدر در زمینه معرفی این آثار به گردشگران خارجی تلاش شده و چقدر بر توانمندی ظرفیت های گردشگری همدان کار شده است.

وی با تأکید بر اینکه از امروز باید به دنبال معرفی ظرفیت‌های استان برای جذب گردشگران نوروزی باشیم، گفت: در نوروز 94 باید بیشتر از سال‌های گذشته شاهد ورود مسافر به استان باشیم.

نیک بخت با اشاره به اینکه تمایل و علاقه به گردشگری در استان رشد کرده است، اظهار کرد: طرح های سرمایه گذاری مناسبی در بخش گردشگری در استان آغاز شده که بسیار اندک بوده و هنوز در این زمینه در ابتدای راه هستیم.

وی عنوان کرد: طرح‌های سرمایه گذاری تنها نباید در مرکز استان متمرکز شود، بلکه باید در زمینه توسعه گردشگری تمامی استان به صورت متوازن دیده شود.

استاندار همدان با اشاره به اینکه گردشگری اولویت اول توسعه استان محسوب می شود، گفت: این اولویت بندی بدون مطالعه و کار کارشناسی نبوده و براساس طرح آمایش سرزمین استان، ظرفیت ها و تاکید کارشناسان تعیین شده است.

وی خطاب به مدیران و کارکنان میراث فرهنگی استان گفت: مجموعه میراث خود را آماده کرده و امکانات را بسیج کند، در صورت نیاز نیز نیروهای خود را افزایش دهد تا بتوان به توسعه گردشگری برسد.

نیک بخت افزود: در سال‌های بعد کم کاری در این حوزه قابل قبول نیست، مردم استان از این حوزه انتظار داشته و به دنبال این هستند تا همدان نیز همچون سایر استان ها از ثروت حاصل از گردشگری بهره مند شود.

وی تصریح کرد: ضمن ارج نهادن به تمامی کارهای انجام شده در حوزه گردشگری و احترام به مدیران گذشته، ولی حوزه گردشگری راه طولانی، دراز و پرزحمتی را برای توسعه در پیش دارد.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon