ابو ردینه: آمریکا باید جدیت خود برای پایان دادن به اشغالگری را ثابت کند

ابو ردینه: آمریکا باید جدیت خود برای پایان دادن به اشغالگری را ثابت کند

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به خشم وزارت خارجه آمریکا از اظهارات «محمود عباس» در نشست مجمع عمومی، تاکید کرد که آمریکا به جای عصبانیت، جدیت خود در پایان دادن به اشغالگری را ثابت کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «نبیل ابو ردینه» در مصاحبه تلفنی با شبکه ماهواره‌ای «سی بی سی» گفت که تشکیلات خودگردان حق دارد پایان اشغالگری اسرائیل را در سازمان ملل درخواست نماید.

وی اشاره کرد که فلسطین عضویت غیر دائم در سازمان ملل در دوره آتی را درخواست خواهد کرد.

ابو ردینه همچنین تصریح کرد که به حمایت های گروه عربی از قضیه فلسطین اطمینان دارد و این را رهبران کشورهای عربی رسما اعلام کرده اند.

وی بر توافق تشکیلات خودگردان و رهبران حماس در خصوص نظارت دولت وفاق ملی بر همه گذرگاه های مرزی نوار غزه و اعطای حق به این دولت برای تصرف در اموال مربوط به بازسازی نوار غزه تاکید کرد.

«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین جمعه شب طی سخنانی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل، پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی بر اراضی فلسطینی را خواستار شد و گفت که هرگز به مذاکراتی که به پایان اشغالگری منتهی نمی شود، وارد نخواهد شد.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای رسمی که «جن ساکی» سخنگوی وزارت خارجه آن را بیان کرد، این اظهارات عباس را « تحریک آمیز و خصمانه» خواند.  

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان