یک فروند هواپیمای لجستیکی C-۱۳۰ توسط ارتش اورهال شد

یک فروند هواپیمای لجستیکی C-130 توسط ارتش اورهال شد

خبرگزاری تسنیم: متخصصان کشورمان در پایگاه هوایی شهید دوران شیراز، با موفقیت یک فروند هواپیمای لجستیکی C-۱۳۰ را اورهال کردند.

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، متخصصان صنایع هوایی کشورمان در ارتش جمهوری اسلامی ایران با موفقیت توانستند یک فروند هواپیمای سنگین و لجستیکی سی 130 را اورهال (بازآماد) کنند.

اورهال یا تعمیرات اساسی این هواپیماها در پایگاه هوایی شهید دوران شیراز صورت گرفته و با انجام عملیات اورهال، این هواپیما با موفقیت به پرواز درآمد.

در جریان اورهال این هواپیما، کلیه قطعات اصلی از جمله موتور، ارابه‌های فرود و سامانه‌های ناوبری مورد بازبینی قرار گرفته و پس از رفع مشکلات، دوباره به رده عملیاتی بازگشته است.

برای اورهال این هواپیمای C-130، بیش از 30 هزار نفر ساعت کار شده و نهایتا این هواپیما به رده هواپیماهای عملیاتی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اضافه شد.

تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی همه هواپیماهای سی 130 ایران توسط مستشاران آمریکایی اورهال و تعمیرات اساسی شده و متخصصان ایرانی هیچ نقشی در تعمیر این هواپیماها نداشتند.

با این وجود، صدا و سیمای شیراز در گزارشی ویدئویی، اعلام کرد که 20 فرند هواپیمای سی 130 اورهال شده است.

"هرکولوس سی -130" هواپیمای ترابری و لجستیکی ساخت شرکت لاکهید آمریکا هستند که ایران جزو دارندگان آنها محسوب می‌شود.

پیشتر نیز متخصصان کشورمان در همین پایگاه برای نخستین بار موفق شده بودند که جنگنده‌های سوخو 24 را اورهال کنند. گزارش مربوط به اورهال سوخوهای 24 ارتش را نیز اینجا بخوانید.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon