سومین نمایشگاه کیفیت و استاندارد گیلان برگزار می‌شود

سومین نمایشگاه کیفیت و استاندارد گیلان برگزار می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی گیلان گفت: سومین نمایشگاه کیفیت و استاندارد با حضور واحدهای تولیدی برتر دارای پروانه استاندارد استان گیلان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی گیلان همزمان با هفته استاندارد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، علی یوسفی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به مهمترین برنامه در روز ملی استاندارد (22 مهرماه) به مناسبت گرامیداشت هفته استاندارد، اظهار کرد: سومین نمایشگاه کیفیت و استاندارد با حضور واحدهای تولیدی برتر دارای پروانه استاندارد استان گیلان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی گیلان همزمان با هفته استاندارد برگزار می‌شود.

وی افزود: این نمایشگاه امسال با مشارکت شرکت شهرک‌های صنعتی و برگزاری نخستین نمایشگاه توانمندی‌های شهرک‌های صنعتی گیلان همراه است و همزمان با نخستین روز هفته استاندارد و با حضور مقامات استانی افتتاح و تا چهار روز ادامه دارد.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی گیلان گفت: نمایشگاه با برگزاری مراسم روز جهانی استاندارد در محل سالن همایش نمایشگاه و معرفی واحدهای برتر استان گیلان به کار خود پایان می‌دهد.

یوسفی با اشاره به عملکرد صادرات و واردات این اداره کل از ابتدای سال تاکنون، تصریح کرد: تعداد 122 فقره گواهینامه صادراتی برای حدود هفت هزار تن کالا به ارزش 178 میلیارد ریال شامل خرما، کشمش و چای به مقصد کشورهای روسیه، آذربایجان، اندونزی، مالزی، جمهوری چک، آلمان،کنیا، امارات عربی متحده، هندوستان و افغانستان صادر شد.

وی افزود:‌ بر اساس این گزارش این مقادیر در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد 33 درصد و از نظر وزن 12 درصد و از نظر ارزش 16 درصد کاهش داشته است.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی گیلان با بیان اینکه این مقدار 4005 تن چای به ارزش تقریبی 40 میلیارد ریال در 60 فقره گواهینامه است، تصریح کرد: ضمناً در همین مدت تعداد 160 اظهارنامه تعیین تعرفه صادراتی با آزمون 202 نمونه مورد بررسی قرار گرفت.

یوسفی خاطرنشان کرد: در این مدت 2969 اظهارنامه واردات اجباری با آزمون 1637 نمونه برای بیش از 800هزار تن کالا مورد ارزیابی انطباق قرار گرفت که در مقایسه با سال قبل در همین مدت از نظر تعداد 220 درصد و از نظر وزن 20 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه 251 اظهارنامه تعیین تعرفه با آزمون 261 نمونه مورد بررسی قرار گرفت، افزود: عمده واردات شامل ورق های فلزی سرد و گرم، شمش فولادی و ناودانی از کشورهای روسیه، قزاقستان، اوکراین، آذربایجان است.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon