جهاد اسلامی تدوین راهبرد یکپارچه مبتنی بر مقاومت را خواستار شد

جهاد اسلامی تدوین راهبرد یکپارچه مبتنی بر مقاومت را خواستار شد

خبرگزاری تسنیم: یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد که انتفاضه الاقصی قیام ملت فلسطین علیه توافقنامه های اجحاف آمیز و نیز مخالفت با پذیرش هر گونه سازش بر سر حقوق فلسطینیان بود.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «یوسف الحساینه» در مصاحبه با شبکه خبری فلسطین الیوم گفت که انتفاضه الاقصی نقطه تحول راهبردی در منازعات فلسطینی –اسرائیلی بود که در تصحیح راهبرد باز پس‌گیری حقوق فلسطینیان و احیای گزینه مقاومت سهیم بود و همه گزینه‌ها و راهبردها از جمله مذاکرات را که رژیم اشغالگر از طریق آن در تلاش برای حذف قضیه فلسطین بود، کنار زد.

وی ساکنان کرانه باختری را به برگزاری تظاهرات های جمعی و انتفاضه گسترده در برابر رژیم اشغالگر فراخواند و بر ضرورت توسعه ابزارهای مبارزه و درگیری با اشغالگران با هدف گرفتن خواب و آرامش از صهیونیست ها و به تباهی کشاندن طرح های یهودی سازی و اشغالگرانه آنها تاکید کرد.

وی به توسعه مقاومت علیه اشغالگران از زمان شکست رژیم صهیونیستی در سال 1967 و پس از آن انتفاضه نخست در سال 1987 و نیز دستاوردهای مقاومت در نبرد «آسمان آبی»، «شکستن سکوت» و «بنیان مرصوص» که طی آن تل آویو و فرودگاه بن گوریون هدف قرار داده شد، اشاره کرد.

الحساینه همچنین اظهار داشت: انتفاضه الاقصی هسته قدرت مقاومت و ملت فلسطین در مقابله با هر گونه تلاش صهیونیست ها برای حذف قضیه فلسطین و حل و فصل این قضیه از طریق چشم پوشی کردن از اصول و آرمان فلسطین بود و گزینه مقاومت، جهاد و مقابله با رژیم اشغالگر طرح صهیونیستی را به شکست کشاند و امید را در فلسطینیان زنده کرد.

وی اظهار داشت: نبردهای مقاومت حاوی این پیام است که گزینه مقاومت، بهترین و موفق ترین گزینه برای پایان دادن به اشغالگری در کوتاه ترین زمان ممکن است همچنانکه فعالیت های جمعی گزینه های سازش بیهوده را به شکست کشاند.

وی اشاره کرد که گزینه مقاومت تنها ضامن اتحاد فلسطینیان است در حالیکه گزینه مذاکرات باعث شکاف در میان فلسطینیان می شود.

این رهبر جنبش جهاد اسلامی در ادامه بر ضرورت تدوین یک راهبرد ملی مبتنی بر گزینه مقاومت برای مقابله با طرح های صهیونیستی از طریق فعال کردن کادر رهبری سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) تاکید کرد.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان