مقررات بهداشتی واکسیناسیون دام‌ در شهرستان مریوان تشدید می‌شود

مقررات بهداشتی واکسیناسیون دام‌ در شهرستان مریوان تشدید می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مدیر دامپزشکی شهرستان مریوان گفت: زمان اجرای طرح واکسیناسیون تب برفکی یک هفته کاری خواهد بود که برای پیشگیری از شیوع بیماری و افزایش درصد پوشش مایه کوبی دام‌ها مقررات بهداشتی و قرنطینه ای در زمان اجرای طرح نیز تشدید می‌شود.

مجید صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مریوان اظهار کرد: طرح واکسینه کردن دام‌های موجود در شهرستان مریوان علیه تب برفکی آغاز شده و تا واکسینه شدن تمام دام‌های شهرستان اجرای طرح ادامه دارد.

وی گفت: زمان اجرای طرح واکسیناسیون تب برفکی یک هفته کاری خواهد بود که برای پیشگیری از شیوع بیماری و افزایش درصد پوشش مایه کوبی دام‌ها مقررات بهداشتی و قرنطینه ای در زمان اجرای طرح نیز تشدید می‌شود.

مدیر دامپزشکی شهرستان مریوان تصریح کرد: هم‌اکنون تمامی موارد و داروهای مورد نیاز برای مایه کوبی و و اکسیناسیون دام‌ها در شهرستان مریوان به بخش خصوصی تحویل شده و کانون‌های مشخصی نیز برای این کار شناسایی شده است.

وی با عنوان اینکه اولویت کاری با کانون‌هایی است که در سال گذشته نیز فعالیت‌هایی در این مورد انجام داده‌اند گفت: هماهنگی‌های لازم با مسئولان ذیربط و دهیاری های سطح شهرستان به منظور اجرای بهتر این طرح صورت گرفته است.

صادقی افزود: واکسیناسیون دام‌ها یکی از اصلی ترین و مؤثرترین روش‌های پیشگیری از بیماری تب برفکی است که توسط پرسنل و کارشناسان شبکه های دامپزشکی با کمک بخش خصوصی انجام می‌شود.

وی با اشاره به فرارسیدن عید سعید قربان و ایام قربانی نمودن دام توسط مردم عنوان کرد: دامپزشکی شهرستان مریوان همراه با شهرداری این شهرستان در ایام عید سعید قربان آمادگی لازم را برای نظارت بر کشتارهای دام دارند.

مدیر دامپزشکی شهرستان مریوان گفت: کشتار دام در معابر عمومی و در مکان‌های بدون نظارت بهداشتی در عید سعید قربان ممنوع بوده و برابر قانون با متخلفان برخورد می‌شود.

وی افزود: از صبح روز عید سعید قربان تا اواخر این روز اداره دامپزشکی و شهرداری مریوان امادگی لازمه برای کمک به شهروندان به منظور کشتار دامهای‌شان را خواهند داشت و نهایت همکاری را با آنها به عمل می‌اورند لذا از تمامی شهروندان نیز درخواست می کنیم که برای حفظ سلامتی خود همکاری های لازمه را با این دو ارگان داشته باشند و از کشتار در مکان‌های غیر بهداشتی پرهیز کنند.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon