مقام معظم رهبری نگاهی ویژه به امور اهل سنت دارند

مقام معظم رهبری نگاهی ویژه به امور اهل سنت دارند

خبرگزاری تسنیم: استاندار کردستان گفت: مقام معظم رهبری نگاه ویژه‌ای به امور اهل سنت به‌ویژه در استان کردستان دارند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، عبدالمحمد زاهدی ظهر امروز در دیدار با روحانیون شهرستان بانه در مجتمع فرهنگی ولایت، با اشاره به سفر پرخیر و برکت مقام معظم رهبری به استان کردستان در سال 88 اظهار کرد: توجهی که مقام معظم رهبری در سفر سال 88 به کردستان داشتند در هیچ کدام از سفرهای دیگر معظم له وجود نداشته و مردم این استان مورد لطف ویژه ایشان قرار گرفتند.

وی گفت: در نظام اسلامی شخص مقام معظم رهبری به عنوان بالاترین مقام کشور و یک روحانی والامقام که مرجعیت تقلید شیعیان هستند، نگاه ویژه‌ای به امور اهل سنت بویژه در استان کردستان دارند.

اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به کردستان به 2 هزار و 50 میلیارد تومان رسیده است

استاندار کردستان تصریح کرد: پروژه‌های مصوب سفر مقام معظم رهبری به کردستان از نظر کمی و کیفی از دیگر استان‌های کشور بیشتر بوده و در آن سفر پرخیر و برکت 800 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه کردستان اختصاص یافت که این اعتبار تاکنون به 2 هزار و 50 میلیارد تومان هم رسیده و برکات سفر ایشان همچنان تداوم دارد.

وی گفت: علت توجه ویژه رهبر معظم انقلاب به کردستان این است که در سال‌های پیروزی انقلاب و دفاع مقدس مردم کردستان خسارات مادی و معنوی فراوانی متحمل شدند و در طول سال های جنگ هم امکان فعالیت عمرانی در این استان وجود نداشته است.

حل مشکلات روحانیون دغدغه نماینده مقام معظم رهبری در کردستان است

زاهدی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای حل مشکلات روحانیون کردستان افزود: در جلسات متعدد مرکز استان و کشور یکی از دغدغه‌های نماینده مکرم ولی فقیه در کردستان حل مشکلات روحانیون منطقه است که مطمئناً با وجود چنین نگاهی رفته رفته مشکلات این قشر فرهیخته حل می‌شود.

وی گفت: البته کسانی که پذیرفته‌اند لباس روحانیت که لباس پیامبر اسلام است را به تن کرده و تبلیغ دین کنند طبیعتاً با سختی‌هایی هم روبه‌رو می‌شوند.

استاندار کردستان تصریح کرد: با توجه به اینکه شأن روحانیت اجازه انجام برخی کارها را به این قشر نمی‌دهد دولت باید تلاش کند خدمات آنها به جامعه اسلامی را جبران کند.

دنیای اسلام با دو خطر جدی تهاجم فرهنگی و افراطی‌گری مواجه است

وی گفت: امروز در دنیای اسلام با دو خطر جدی تهاجم فرهنگی و افراطی‌گری مواجه هستیم و جمهوری اسلامی به عنوان تنها نظام اسلامی دنیا و روحانیون کشور باید دست به دست هم داده و با این خطرها مقابله جدی کنند.

زاهدی افزود: ابزار پیچیده دنیای ارتباطات امروز در خدمت تهاجم فرهنگی قرار گرفته و وظیفه همه ما و بویژه روحانیون با این شرایط سنگین شده البته دولت باید ابزار مقابله با این تهاجم پیچیده را برای سربازان این جبهه فراهم کند.

وی خاطر نشان کرد: خطر دوم که بسیار خطرناک‌تر از خطر اول است پدیده افراطی‌گری در دنیای اسلام است که نمونه‌های آن را در افغانستان، عراق و سوریه شاهد هستیم و این اقدامات هیچ تناسبی با قرآن، سیره رسول خدا، ائمه اطهار(ع) و بزرگان دین ندارند.

استاندار کردستان گفت: ریشه این افراطی‌گری در دنیای اسلام نیست و باید متوجه بود که آمریکا همواره در سال‌های گذشته تلاش کرده با حضور در کشورهای نفت خیز منابع این کشورها را چپاول کند که البته این حضور عمدتاً نظامی هزینه‌هایی هم برای امریکا داشته است.

طالبان، القاعده و داعش ساخته خود آمریکا هستند

وی افزود: چندین سال است آمریکا و صهیونیست‌ها که بر سیاست‌های آمریکا تأثیر دارند رویه خود را عوض کرده و بنا ندارند نیروی نظامی وارد این کشورها کنند بلکه می‌خواهند در داخل این کشورها اختلاف ایجاد کرده و آن‌ها را مستأصل کنند که مثال بارز این شیوه در سوریه اتفاق افتاد.

زاهدی گفت: طالبان، القاعده و داعش ساخته خود آمریکا هستند و ادعای نابودی این جریان‌ها توسط آمریکا یک ترفند سیاسی است، آمریکا صدام را وادار کرد به عراق و کویت حمله کرده و بزرگترین جنایات را علیه ملت عراق مرتکب شود و در پایان صدام را نابود کرد تا چنین وانمود کند که منجی ملت‌های منطقه است و این سیاست برای طالبان و القاعده هم انجام می‌شود.

وی افزود: داعش از بقایای القاعده به وجود آمده و هدف اصلی آمریکا از این رفتارها ساختن چهره‌ای خشن از اسلام است که البته چهره دین رحمانی اسلام با این تلاش‌ها مذبوحانه مخدوش نخواهد شد.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon