جمهوری اسلامی ایران کانون و الهام بخش بیداری اسلامی است

جمهوری اسلامی ایران کانون و الهام بخش بیداری اسلامی است

خبرگزاری تسنیم: دبیر کنگره شهدای روحانی و ایثارگر کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران نقطه کانون و الهام بخش بیداری اسلامی است و این امر به برکت عوامل روحی و معنوی و اعتقادی و ایستادگی مردم ایران است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، حجت الاسلام مجتبی ذوالنور ظهر امروز در همایش تجلیل از روحانیان ایثارگر و رزمنده استان اردبیل اظهار کرد: جمع آوری خاطرات رزمندگان استان اردبیل در قالب یک کتاب یک برنامه بسیار بزرگ بود که توسط سپاه استان انجام شده و این امر قابل تقدیر است.

وی روحانیان را علمداران، حماسه آفرینان و پیشتازان عرصه خون و خطر دانست  و گفت: نقش روحانیت در همه عرصه ها الزامی و تاثیرگذار است.

ذوالنور برگزاری کنگره شهدای روحانی در استان اردبیل را یکی از برنامه‌های فرهنگی تاثیرگذار و مناسب دانست و از عاملان این برنامه قدردانی کرد.

دبیر کنگره شهدای روحانی و ایثارگر کشور با اشاره به جنگ 8 سال دفاع مقدس بیان کرد: هدف دشمن در جنگ تحمیلی سقوط نظام اسلامی و تسخیر پایتخت ایران بود که با تلاش و رشادت‌های رزمندگان و نقش تاثیرگذار روحانیت این امر محقق نشد.

وی افزود:‌ 6 هزار و 700 ترور شهید توسط دشمنان انجام شده بود و با وجود تحریم‌های اقتصادی بایکوت سیاسی و تبلیغات دشمن از 124 رادیو به 12 زبان باز هم دشمن نتوانست به خواسته‌هایش برسد و شکست سنگینی از جمهوری اسلامی ایران خورد.

دبیر کنگره شهدای روحانی و ایثارگر کشور اظهار کرد: ‌جمهوری اسلامی ایران نقطه کانون و الهام بخش بیداری اسلامی است و این امر به برکت عوامل روحی و معنوی و اعتقادی و ایستادگی مردم ایران است.

وی گفت: مهم ترین عامل پیروزی ما در انقلاب اسلامی تقویت باورهای دینی و اعتقادی رزمندگان با وجود هجمه‌های عظیم شان بود و نقش روحانیان در تحکیم  تقویت باورهای دینی و اعتقادی رزمندگان بسیار تاثیرگذار بود.

ذوالنور با بیان اینکه هدف رزمندگان در دوران دفاع مقدس دفاع از خاک و ناموس کشورمان بود، افزود: حضور پررنگ روحانیان در مراسم تشییع شهدا و مساجد تنور جنگ را در 8 سال دفاع مقدس روشن نگاه داشت و این صدای تکبیر روحانیان بود که سبب ایجاد روحیه در بین رزمندگان می شد.

دبیر کنگره شهدای روحانی و ایثارگر کشور الزامات پیشتاز بودن را خطر را به جان خریدن، ایثارگری و فداکاری دانست و خاطرنشان کرد: روحانیان این پیشتازی را در همه عرصه ها داشته اند.

نقش اساسی و محوریت روحانیت سبب پیروزی و تثبیت انقلاب اسلامی شد

وی با اشاره به تلاش دشمنان برای تضعیف نقش روحانیت در بین مردم خاطرنشان کرد: اعتقاد به روحانیت در بطن مردم جا دارد و بقا و تثیبت نظام منوط به عجین شدن روحاینت و مردم است.

ذوالنور بیان کرد:‌ روحانیت انقلاب را آفرید و باعث تداوم و حفظ انقلاب اسلامی شد و نقش پرچمداری روحانیان در اوضاع امروزی بسیار پرورنگ تر از دفاع مقدس است چرا که دشمن تمام تلاش خود را برای تضعیف نقش روحانیان به کار گرفته است.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon