۷۷ واحد تولیدی در شهرک صنعتی شفت دارای پروانه بهره‌برداری است‌

77 واحد تولیدی در شهرک صنعتی شفت دارای پروانه بهره‌برداری است‌

خبرگزاری تسنیم: فرماندار شفت با بیان اینکه شهرک صنعتی خرفکل این شهرستان واجد ۴۶ هکتار مساحت است، گفت: از این میزان ۲۴ هکتار زمین با کاربری صنعتی در قالب ۱۴۴ قرار داد به سرمایه‌گذاران واگذار شده که از این تعداد ۷۷ واحد دارای پروانه بهره‌برداری است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شفت، یونس محمودی ظهر امروز در جلسه کارگروه حمایت از تولید گیلان در این شهرستان، اظهار کرد: شهرستان شفت با دارا بودن منابع ارزشمند انسانی، طبیعی و اقلیمی و نزدیکی به مرکز استان دارای قابلیت‌های وی‍‍ژه‌ای در جذب سرمایه‌گذاران است.

وی افزود: این شهرستان با دارا بودن یک شهرک صنعتی واقع در روستای  خرفکل و یک ناحیه صنعتی واقع در روستای خرطوم سهم بسزایی در تولید و ایجاد اشتغال برای جوانان منطقه دارد.

فرماندار شفت با بیان اینکه شهرک صنعتی خرفکل این شهرستان واجد 46 هکتار مساحت است، گفت: از این میزان 24 هکتار زمین با کاربری صنعتی در قالب 144 قرار داد به سرمایه‌گذاران واگذار شده که از این تعداد 77 واحد دارای پروانه بهره‌برداری است.

محمودی تصریح کرد: از مجموع 77 واحد دارای پروانه بهره‌برداری 50 واحد در حال تولید و یا در حال نصب ماشین آلات و تجهیزات خود هستند.

وی ناحیه صنعتی خرطوم را دارای 20 هکتار عرصه عنوان کرد و افزود: این ناحیه صنعتی با دارا بودن تمامی امکانات و زیرساخت‌های لازم برای ورود سرمایه‌گذاران هم اکنون نیاز مبرم به تأمین برق سه مگاواتی دارد.

فرماندار شفت، مهم‌ترین مشکل موجود در بخش تولید را عدم امکان تأمین مواد اولیه با کیفیت به علت تحریم‌های اقتصادی و نیز عدم  وجود سرمایه در گردش و افزایش معوقات بانکی سرمایه‌گذاران عنوان کرد و گفت: عدم پرداخت مطالبات دستگاه‌های خدمات رسان مانند تأمین اجتماعی، مالیات و دارایی،آب، برق، گاز و تلفن سبب انباشت بدهی‌ها و معوقات تولیدکنندگان و تهدیدی بر ادامه فعالیت آنان شده است.

محمودی ابراز امیدواری کرد با حمایت استاندار گیلان و کارگروه حمایت از تولید گام مؤثری در حل مشکلات صنعتگران و رفع مشکلات تولید در شهرستان شفت برداشته شود.

به گزارش تسنیم، در ادامه جلسه کارگروه حمایت از تولید، سرمایه‌گذاران واحدهای صنعتی و تولیدی شهرستان شفت به طور مجزا مشکلات خود را با مدیران استانی دستگاه‌های دولتی و مدیران عامل بانک‌ها مطرح کردند.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon