آرشیو الکترونیکی اسناد در استان‌ها تکمیل شد

آرشیو الکترونیکی اسناد در استان‌ها تکمیل شد

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان ثبت احوال گفت: در تمامی استان‌های کشور آرشیو اسناد الکترونیکی تکمیل شده و همه افراد می توانند از این ظرفیت برای دریافت خدمات سجلی استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، ‌محمد ناظمی اردکانی ظهر امروز در جلسه مسئولان و مدیران ثبت احوال اردبیل اظهار کرد: استان اردبیل که از استان‌های پیش رو در تهیه و تدوین آرشیو الکترونیکی است امروز توانسته است تمام اسناد خود را در بانک اطلاعاتی واحد گردآوری کند تا شهروندانی که نیاز به دریافت خدمات سجلی و هویتی دارند بدون مراجعه به محل تولد خود از این خدمات استفاده کنند.

وی رویکرد سازمان ثبت احوال را ارائه خدمات مدرن و الکترونیکی دانست و گفت: در صدور شناسنامه‌های جدید تکملیی هوشمند و ثبت وقایع حیاتی سعی می شود از این بستر استفاده شده و بیش از گذشته بتوانیم توانمان را در این بخش ارتقا دهیم.

ناظمی اردکانی از صدور بیش از 10 میلیون جلد شناسنامه جدید به مردم خبر داد و افزود: ‌با فراخوانی که در نیمه دوم سال انجام دادیم صدور شناسنامه های مکانیزه به سرعت و به سهولت برای عموم مردم انجام می شود و هموطنان می توانند از این خدمات استفاده کند.

رئیس سازمان ثبت احوال استان اردبیل در مورد صدور کارت ملی هوشمند نیز بیان کرد: صدور کارت ملی هوشمند برای گروه‌های مختلف به ویژه جامعه ایثارگران، مدیران و مسئولان و اصحاب فرهنگ و هنر آغاز شده و با بسترسازی امکانات جدید می توانیم از سال آینده آن را به شکل فراگیر در اختیار مردم قرار دهیم.

وی با بیان اینکه کارت های ملی فعای همچنان اعتبار داشته و بانک ها و نهادهای مختلف باید آن را به عنوان اهراز هویت قبول کنند، تصریح کرد: ‌کارت ملی هوشمند جدید دارای توان بالا در ارائه خدمات جامع تر است که به تدریج وارد چرخه بهره برداری قرار گرفته و مورد استفاده عموم قرار می گیرد.

ناظمی اردکانی از رشد خزنده جمعیت کشور خبر داد و افزود: ‌تولد 1 میلیون و 400 هزار نوزاد در طول سال که 5 تا 10 درصد نیز در نیمه نخست امسال افزایش یافته حکایت از این شیب ملایم ولادت دارد.

رئیس سازمان ثبت احوال استان اردبیل با اشاره به شیب افزایش ازدواج و در مقابل افزایش نگران کننده طلاق اظهار کرد: سالانه 800 هزار ازدواج و 150 هزار فقره طلاق نیز در کشور به ثبت می رسد که امیدورایم با راهکارهای بهتر بتوان زمینه حرکت تحولی را به وجود آورد.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon