فتح الفتوح تولید ملی ارتقاء کیفی محصولات است


فتح الفتوح تولید ملی ارتقاء کیفی محصولات است

خبرگزاری تسنیم: معاون اجرایی رییس جمهور گفت: بدون شک دارا بودن کیفیت واقعی در محصولات باعث ارتقائ تولید ملی می شود و سازمان ملی استاندارد باید در این زمینه فرهنگ سازی های لازم را انجام داده و مردم را با علایم استانداردی آشنا کند.

به گزارش گروه "رسانه‌ها" خبرگزاری تسنیم، محمد شریعتمداری ، در رابطه با نقش فرهنگ سازی در آشنایی مردم با علائم استانداردی، گفت: یکی از وظایف ارزشمند که باید در سازمان ملی استاندارد به آن پرداخته شود، ترویج فرهنگ و آشنایی مردم با علایم استاندارد است.

معاون اجرایی رییس جمهور افزود: نکته حائز اهمیت اینکه اخذ آرم استاندارد به معنی دستیابی به کف کیفیت بوده و اگر شورای عالی استاندارد، یک کالا یا خدمت را ملزم به اخذ استاندارد می کند، یعنی تولید کننده باید حداقل کف مطلوبیت را برای مصرف کننده مهیا سازد، اما سقف مطلوبیت بسیار فراتر از اخذ استاندارد است.

وی تصریح کرد: مردم باید بدانند که داشتن آرم استاندارد، به معنی داشتن سقف مطلوبیت در کالاهایی که ملزم به اخذ استاندارد هستند نبوده، بلکه کالای مورد نظر تنها حداقل کیفیت را دارا است.

شریعتمداری ادامه داد: اگر یک کالا توانست که سایر نشان‌های کیفیت برتر از موسسات تحت کنترل نظام استاندارد را اخذ کند، نشان می دهد که گام های بعدی برای افزایش سطح کیفیت برداشته شده و اطلاع این مسایل به مردم از وظایف و مسئولیت های مهم سازمان استاندارد بوده که باید بیشتر به آن پرداخته شود.

معاون اجرایی رییس جمهور افزود: همچنین مقام معظم رهبری در یکی از بندهای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی به موضوع ضرورت توجه به استاندارد تعمیق و اثربخشی آن در سطوح مختلف اشاره روشنی داشتند و طبیعتا نیاز است که به این مقوله توجهات ویژه شود.

منبع: خانه ملت
انتهای پیام/
خبرگزاری تسنیم: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود.

بازگشت به صفحه سایر رسانه ها

پربیننده‌ترین اخبار رسانه ها
اخبار روز رسانه ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon