چشم‌پوشی مسئولان در ساخت پاساژهای بدون مجوز بانه دخیل است

چشم‌پوشی مسئولان در ساخت پاساژهای بدون مجوز بانه دخیل است

خبرگزاری تسنیم: استاندار کردستان گفت: ساخت پاساژهای بدون مجوز در شهرستان بانه بدون اغماض مسئولان امکان‌پذیر نبوده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، عبدالمحمد زاهدی عصر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی شهرستان بانه که در فرمانداری این شهرستان تشکیل شد با تبریک هفته دفاع مقدس اظهار کرد: هفته دفاع مقدس یادآور خاطرات تلخ و شیرین 8 سال دفاعی است که مردم بانه در خط مقدم آن حضور داشتند و بیش از همه ما تلخی‌ها و شیرینی‌‌های آن سال‌ها را درک کردند.

وی گفت: تلخی‌های این دوران جنایات صدام علیه ملت ما و شیرینی آن دفاع جانانه مردم از انقلاب، نظام و سرزمین اسلامی است که در تاریخ ثبت شد.

استاندار کردستان تصریح کرد: بانه شهری است که فرهنگی بسیار غنی دارد، هم از لحاظ دینی و آئینی و هم هنرهایی که مختص مردم این منطقه است این شهرستان در کردستان به عنوان شهرستانی ویژه شناخته می‌شود.

یادمان سیرانبد در شأن شهدای بانه نیست

وی به وضعیت یادمان شهدای سیرانیند شهرستان بانه اشاره کرد و گفت: متأسفانه یادمانی که برای شهدای سیرانبند بانه احداث شده مناسب و در شأن شهدا نیست و فرماندار باید برای سال آینده حتماً رقمی در اعتبارات برای مرمت این یادمان لحاظ کند.

زاهدی افزود: با جدیت به دنبال تبدیل بازارچه سیرانبند بانه به مرز رسمی هستیم اما به دلایلی مختلفی که به طرف مقابل ما در آن سوی مرز باز می‌گردد نتوانسته‌ایم تاکنون به این مهم دست یابیم.

وی خاطر نشان کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی مردم بانه مسئله آب است که احداث سد 4.2 میلیون مترمکعبی کنونی جوابگوی رشد جمعیت بانه نبوده است و هم اکنون به لحاظ کمی و کیفی در بانه مشکل آب وجود دارد.

استاندار کردستان گفت: تاکنون 18 میلیارد و 700 میلیون تومان به سد عباس آباد بانه اختصاص یافته و امیدواریم از اعتبارات صندوق توسعه ملی هم برای تکمیل این پروژه استفاده کنیم.

وی با اشاره به وضعیت امنیت در استان کردستان افزود: امروز در چهارچوب جغرافیای جمهوری اسلامی ایران وجود امنیت قابل قبولی را احساس و درک می‌کنیم و تا نقطه صفر مرزی امنیت پایدار برقرار است اما متأسفانه در همسایگی ما اتفاقات ناخوشایندی در حال روی دادن است.

دشمن به دنبال اختلاف افکنی بین شیعه و سنی است

زاهدی خاطر نشان کرد: این اتفاقات نقشه‌های از پیش طراحی شده برای منطقه است تا بین شیعه و سنی، ترک و کُرد و عرب و فارس کینه ایجاد شود و هدف آمریکا و صهیونیست‌ها این است که نشان دهند که اسلام یعنی جنایت و خشونت که امیدواریم این شر به خود آمریکا و اسرائیل برگردد.

وی به ظرفیت‌های اقتصادی بانه اشاره کرد و گفت: در دنیا کشورهایی که اقتصاد آنها تک محصولی است آسیب پذیر هستند و متأسفانه کشور ما هم که به فروش نفت متکی است با این مشکل مواجه است.

استاندار کردستان تأکید کرد: بانه ظرفیت‌های بالایی در گردشگری دارد و باید در این زمینه سرمایه‌گذاری شود و اگر بخواهیم شاهد توسعه بانه باشیم باید عرصه‌های این توسعه را گسترش یابند و غیر از خرید باید جاذبه‌های دیگری در این شهر ایجاد شوند.

شهرک صنعتی بانه وضعیت نابسامانی دارد

وی گفت: شهرک صنعتی بانه وضعیت نابسامانی دارد، معابر اصلی و زیرساخت‌ها بسیار نابسامان است و در این حوزه برای بهبود وضعیت نیاز به کار جدی داریم.

زاهدی افزود: ساخت و سازهای غیرمجاز در بانه بسیار زیاد است و مردم بانه باید نشان دهند که مردمی قانون مدار هستند چرا که در جامعه‌ای که به قانون توجه نشود این بی توجهی دامن گیر شهروندان می‌شود.

ساخت پاساژهای بدون مجوز در بانه با اغماض مسئولان

وی تصریح کرد: ساخت پاساژهای بدون مجوز در شهرستان بانه بدون اغماض مسئولان امکان‌پذیر نبوده است و مطالبات و حقوق شهرداری حقوق مردم است و باید پرداخت شود و این مهم از مردم فرهنگی و اصیل بانه انتظار می‌رود.

استاندار کردستان با تقدیر از تلاش‌های خیران مدرسه ساز در بانه گفت: تشخیص مکان ساخت مدرسه خیرساز با آموزش و پرورش و فرمانداری است نه خود خیر و هرجا نیاز بیشتر باشد باید مدرسه ساخته شود.

وی به ایجاد منطقه آزاد اقتصادی در بانه اشاره کرد و افزود: تیمی کارشناسی برای هموار کردن مسیر این کار تشکیل شده تا کارهای اولیه انجام شده و مراحل تصویب طی شود.

سفر تیم کارشناسی دستیار ویژه رئیس جمهور به بانه

زاهدی گفت: در همین رابطه هفته آینده یک تیم کارشناسی از طرف دستیار ویژه رئیس جمهور(ترکان) برای بازدید از منطقه به کردستان سفر می‌کند.

وی به برخی کارهای غیرقانونی مسئولان اشاره کرد و گفت: مدیران و مسئولان بانه در استفاده از وسایل نقلیه عموم پلاک قرمز باید نهایت دقت را به خرج دهند تا از هر گونه سوء استفاده‌ای در این حوزه دوری شود.

استاندار کردستان با اشاره به تخصیص 200 میلیارد ریال اعتبار به شهرستان بانه در سال 93 اشاره کرد و افزود: تخصیص اعتبار به بانه در 6 ماهه نخست سال از کل سال 92 بیشتر بوده است.

وی به مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و گفت: هفته گذشته برای تیم هسته‌ای و رئیس جمهور هفته‌ دشواری بود  و امیدواریم مذاکرات با حفظ منافع کشور به نتیجه رسیده و مشکلات تا اندازه‌ای کاهش یابد.

با انضباط مالی می‌توانیم بر مشکلات کشور غلبه کنیم

زاهدی افزود: دیپلماسی فرآیندی بسیار پیچیده و دشوار را طی می‌کند تا به نتیجه برسد و حداقل نتیجه دیپلماسی دولت در 14 ماه گذشته عدم تصویب قطعنامه جدید علیه کشور بوده است.

وی گفت: 6 قدرت اول دنیا با یک کشور در حال توسعه که البته ما هم خود را قدرت جهانی می‌دانیم در حال مذاکره هستند و حتی اگر این مشکل حل نشود اگر متحد و یکپارچه بوده و انضباط مالی را رعایت کنیم می‌توانیم روبه جلو حرکت کرده و بر مشکلات غلبه کنیم.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon