خرید گندم در استان زنجان ۳۵ درصد رشد داشته است

خرید گندم در استان زنجان 35 درصد رشد داشته است

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل شرکت غله استان زنجان از پرداخت ۲ هزار و ۲۳۰ میلیارد ریالی بابت خرید تضمینی گندم به کشاورزان خبر داد و گفت: خرید تضمینی گندم در زنجان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۵ درصد رشد داشته است.

رسول منصوری در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در زنجان اظهار کرد: در سال قبل و تا پایان فصل خرید، 167 هزار تن گندم در استان زنجان خریداری شد در حالی که امسال 220 هزار تن گندم در استان زنجان خریداری شده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 96 درصد پول کشاورزان پرداخت شده است، تصریح کرد: میزان مبلغ 220 هزار تن محصول گندم خریداری شده در استان زنجان 2 هزار و 330 میلیارد ریال بوده که تا به امروز 96 درصد آن پرداخت شده است.

مدیر عامل شرکت غله استان زنجان در مورد زمان پرداخت 4 درصد طلب کشاورزان زنجانی، ابراز کرد: ظرف چند روز آینده، 4 درصد مطالبات کشاورزان از طریق سیستم بانکی عامل اعمال و توسط مرکز به حساب کشاورزان واریز می‌شود.

منصوری شهرستان خدابنده را مرکز تولید گندم در استان زنجان معرفی کرد و افزود: 50 درصد گندم تولیدی  در استان زنجان متعلق به شهرستان خدابنده است و تاکنون 35 درصد گندم‌های استان زنجان از همین شهرستان خریداری شده است.

وی خاطرنشان کرد:  72 هزار تن از 220 هزار تن گندم خریداری شده در استان زنجان مربوط به شهرستان خدابنده است.

مدیرعامل شرکت غله استان زنجان در مورد افزایش میزان خرید محصول گندم نسبت به سال قبل، تصریح کرد: داشتن سال زراعی خوب به دلیل بارش باران و افزایش قیمت تضمینی گندم در هر کیلو از 8 هزار ریال به 10 هزار و 500 ریال، دو عامل مهم افزایش خرید گندم در استان زنجان است.

وی در مورد افزایش قیمت تضمینی 11 هزار و 550 ریالی گندم در سال 94، گفت: افزایش قیمت خرید تضمینی گندم توسط دولت رقبت کشاورزان را برای فروش محصولشان به دولت افزایش می‌دهد.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon