دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب در تبریز افتتاح شد

دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب در تبریز افتتاح شد

خبرگزاری تسنیم: دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز همزمان با نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال در تبریز افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، علی اکبر صفی‌پور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی عصر امروز امروز در افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز که در سالن شمس تبریزی برگزار شد، اظهار داشت: مسیری که نمایشگاه کتاب تبریز در دوازده دوره گذشته طی کرده پر فراز و نشیب بوده و تلاش است امسال نمایشگاهی در شأن نام و جایگاه تبریز برگزار شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی نمایشگاه های کتاب تبریز را مهمترین اتفاق فرهنگی استان دانست و افزود: حدود یک میلیون نفر سالانه از این نمایشگاه بازدید می کنند که نشان از اهمیت جایگاه این رویداد بزرگ فرهنگی برای مردم استان دارد.

وی با بیان این‌که هم اکنون در استان آذربایجان شرقی 400 ناشر و هزار چاپخانه فعال هستند، خاطرنشان کرد: سال گذشته یک هزار عنوان مجوز نشر دادیم که نشان می دهد رغبت به کتاب و کتابخوانی در آذربایجان شرقی بالاست و لازم است که کارهای بزرگی در این عرصه انجام شود.

صفی پور با بیان این‌که نمایشگاه کتاب تبریز در فضایی بالغ بر 25 هزار مترمربع با حضور 800 ناشر معتبر داخلی و 120 ناشر خارجی از 42 کشور برگزار می شود، افزود: 150 هزار عنوان کتاب با دو میلیون جلد و 60 هزار عنوان کتاب خارجی در این نمایشگاه به علاقه‌مندان عرضه خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با تشریح برنامه های جنبی این نمایشگاه اظهار داشت: همزمان با این رویداد بزرگ فرهنگی در محل نمایشگاه بین المللی تبریز 70 عنوان برنامه علمی، فرهنگی، پژوهشی، کارگاهی و غیره در قالب برنامه های جنبی نمایشگاه اجرا خواهد شد، افزون بر این‌که ویژه برنامه های مناسبتی از جمله بزرگداشت مولانا نیز برگزار می شود.

وی گفت: همزمان با دوازدهمین نمایشگاه بین المللی تاب تبریز، نمایشگاه رسانه های دیجیتال نیز با حضور بیش از 100 ناشر داخلی فعال در فناوری های الکترونیکی و دیجیتالی برگزار می شود که آخرین آثار این ناشران نیز در تبریز ارائه می‌شود.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon