نخستین مدرسه زندگی کشور در کرمان آغاز به کار کرد

نخستین مدرسه زندگی کشور در کرمان آغاز به کار کرد

خبرگزاری تسنیم: نایب رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان گفت: نخستین مدرسه زندگی کشور با ۲۲۲ دانش آموز در بخش هنزا از توابع شهرستان رابر در استان کرمان آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، سید مهدی طبیب زاده عصر امروز در جلسه جمع‌بندی طرح گردشگری و مدارس زندگی صدرهاشمی‌نژاد منطقه هنزا از توابع شهرستان رابر، اظهار کرد: احداث مدرسه زندگی در بخش هنزا  از 2 سال پیش آغاز شده تا محل تحصیل دانش آموزان بی بضاعت اما باهوش باشد.

وی بیان کرد: در فاز نخست این مدرسه 222 دانش آموز شامل 114دختر و 108 پسر در پایه هفتم و هشتم به تحصیل مشغول شده‌اند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های قبلی این مدرسه از 5مهرماه رسما کار خود را آغاز کرد.

طبیب‌زاده، اظهار کرد: در این مدرسه برای مسائل بهداشتی، تربیتی، خوابگاهی و رفاهی دانش آموزان برنامه‌ریزی شده است.

وی با اشاره به اینکه برای مدیریت وضعیت گرمایشی و سایر نیازهای این مدرسه نیاز به  35 تا 40 هزار لیتر سوخت گازوئیل در فاز نخست است، گفت: این میزان سوخت با کل سهمیه 8 هزار لیتری شهرستان رابر در تضاد است که باید فکری برای آن شود.

نایب رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان، تصریح کرد: گاز در شبکه داخلی هنزا اجرا شده، اما خط انتقال این بخش از رابر هنوز کاملا اجرایی نشده است.

طبیب زاده، تاکید کرد: باید برای وضعیت آب مدرسه نیز فکری اساسی شود زیرا تامین آب منطقه هنزا در برخی از ساعات روز امکان پذیر نیست.

وی از تعریف 5 منطقه نمونه گردشگری در منطقه هنزا با سرمایه‌گذاری بنیاد صدرهاشمی‌نژاد خبر داد و گفت: سرمایه‌گذار این طرح اصالتا متولد همین منطقه است و علاقه زیادی به ایجاد طرح جامع گردشگری در منطقه دارد.

نایب رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان، خاطرنشان کرد: یکی از منطقه‌های گردشگری در مرز بین دو شهرستان  جیرفت و رابر است که باید با همکاری اداره منابع طبیعی جنوب کرمان مشکل حد نصاب کار در این منطقه رفع شود.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon