نرخ ولادت در کشور رو به افزایش است

نرخ ولادت در کشور رو به افزایش است

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان ثبت و احوال کشور گفت: نرخ تولد در کشور رو به افزایش است به‌طوری که در نیمه نخست امسال ۴ درصد بر تعداد زاد و ولد افزوده شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، محمد ناظمی اردکانی عصر امروز در دیدار با استاندار اردبیل اظهار کرد: با توجه به ابلاغ سیاست‌های جمعیتی از سوی مقام معظم رهبری و ترغیب و تشویق مردم برای افزایش جمعیت کشور تلاش و کوشش بر این است تا بتوان در ارتقا و افزایش جمعیت کشور حرکت‌های مهم و تأثیرگذار را انجام داد.

وی تولد سالانه 1 میلیون و 400 هزار نفر نوزاد را در کشور اعلام کرد و گفت: تلاش و کوشش بر این است تا با شیب ملایم افزایش جمعیت اتفاق بیفتد که البته دهه آینده می‌توان نتایج آن را به‌شکل ملموس مشاهده کرد.

رئیس سازمان ثبت و احوال کشور اهمیت ارائه خدمات الکترونیکی توسط سازمان ثبت احوال را به‌ویژه شناسنامه‌های مکانیزه و کارت ملی هوشمند یادآور شد و افزود: تاکنون 10 میلیون شناسنامه جدید و بیش از 500 هزار کارت ملی هوشمند در کشور صادر شده و تلاش بر این است تا بتوان کارهای مفید و مؤثر برای احراز هویت واقعی و جلوگیری از اقدامات جعلی و سوء استفاده‌ها را در این زمینه گرفت.

ناظمی اردکانی با بیان اینکه این فرآیند در قالب طرح‌های آرشیو الکترونیکی ادامه پیدا کرده و افراد بدون مراجعه به محل تولد خود می‌توانند خدمات سجلی دریافت کنند، گفت: صدور کارت ملی هوشمند برای افراد بالای 15 سال با مزایای مختلف امضای الکترونیک و اثر انگشت در قالب نظام شبکه‌محوری انجام می‌شود.

استاندار اردبیل نیز در این نشست اظهار کرد: ثبت احوال در ارتقای امنیت و حفظ اسناد هویتی مردم وظیفه خطیری را به‌عهده دارد.

مجید خدابخش گفت: ثبت احوال به‌عنوان یک نهاد حاکمیتی یکی از مهمترین امور حکومتی یعنی تنظیم و صدور اسناد هویتی افراد جامعه را به‌عهده دارد.

وی از این مجموعه به‌عنوان یکی از پایه‌های برنامه ریزی کشور یاد کرد و افزود: هرچقدر کارها در ثبت احوال به‌روز و دقیق باشد به همان اندازه در کشور تحول بزرگ رخ می‌دهد.

انتهای پیام/ب*

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon