وقتی صورتحساب بیمارستان از نیش عقرب گزنده‌تر می‌شود

وقتی صورتحساب بیمارستان از نیش عقرب گزنده‌تر می‌شود

خبرگزاری تسنیم: این روزها وقتی افراد بیمار به بیمارستانی در آمریکا مراجعه می‌کنند شاید بیشتر از آنکه دغدغه یافتن مرحمی برای زخم‌ها یا بیماریشان داشته باشند، نگران جیبشان هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، هزینه‌های بالای درمان در آمریکا تا به حدی است که پس از مداوای یک بیماری ساده، مداوای بی‌پولی کار سخت‌تری به نظر می رسد. مثلا یک بیمار در بیمارستان بجای اینکه بگوید "ای وای دلم!" مجبور است بگوید "ای وای جیبم!"

فاکس بیزینس آمریکا گزارش داد که برای یک قرص آسپیرین در اورژانس باید 30 دلار پرداخت کرد.   

بعضی از بیماران گفته‌اند که برای یک ویزیت در بیمارستان که جراحی هم نداشته‌اند و تنها چند ساعت کارشان به طول انجامیده،  صورتحساب دهها هزار دلاری را پرداخت کرده‌اند.

روزنامه نیویورک تایمز 20 سپتامبر 2014 گزارشی را نوشت که در آن آقای "پیتر درایر" برای جراحی گردن به دلیل فتق دیسک باید یک صورتحساب 117 هزار دلاری را پرداخت می‌کرد.

آقای درایر در این باره می‌گوید: چاره‌‌ای نداشتم. از طرفی هم در جایگاهی نبودم که با آنها چانه بزنم.

خانم "مارسی ادموندز" 52 ساله هم داستان جالبی از رفتنش به یک بیمارستان در آریزونا دارد. او به بیمارستان رفته بود تا گزیدگی عقرب را مداوا کند.

او با کمک یک دوست، با مرکز کنترل مسمومیت تماس گرفت و به او توصیه شد که به نزدیکترین بیمارستانی که پادزهر عقرب دارد مراجعه کند. این مرکز درمانی همان "مرکز درمانی منطقه‌ای چندلر" بود.

در این بیمارستان، پزشک اورژانس استفاده از پادزهر عقرب به نام آنااسکورپ (Anascorp) را توصیه کرد که می توانست به سرعت علائم گزیدگی را تسکین بخشد.

خانم ادموندز می‌گوید که پزشکان هیچ با او درباره هزینه داروی این درمان یا درمان‌های جایگزین چیزی نگفتند.

پس از استفاده از دو "دوز" از این دارو، علائم گزیدگی فروکش کرد و او پس از سه ساعت از بیمارستان مرخص شد. اما پس از درمان نیش عقرب، این بار صورتحساب بیمارستان بود خانم ادموندز را گزید. چند هفته بعد او یک صورتحساب 83046 دلاری را از بیمارستان چندلر دریافت کرد که هر دوز آن معادل 39652 دلار می‌شد.

 

حال شاید برخی استدلال کنند که اگر خانم ادموندز این پادزهر تزریق نمی‌کرد، باید با مرگ دست و پنجه می کرد و این مبلغ ارزش زنده ماندن را دارد. اما سوال این است که ارزش واقعی این دارو و هر دوز آن چقدر است؟

نشریه "آریزونا ریپابلیک" به این سوال پاسخ می‌دهد و می‌نویسد که بیمارستان‌های آریزونا هزینه گزافی را برای پادزهری که در مکزیک تهیه می‌شوند می‌گیرند. این دارو در داروخانه‌های مکزیک برای هر دوز 100 دلار است.

شاید دلیل اینکه بسیاری از آمریکایی‌ها زمانی که بواسطه بیماری می‌میرند در وضعیت مالی خوبی قرار ندارند، این است که هزینه‌های درمان در این کشور بسیار بالاست و اگر کسی با یک بیماری پیشرفته مواجه شود، هزینه های سرسام‌آوری را باید برای درمان بپردازد.

مجله تایم چندی پیش گزارشی را منتشر کرد که یک بیمار سرطانی در کالیفرنیا قبل از اینکه بمیرد حدود یک میلیون دلار در بیمارستان‌ها هزینه کرده بود.

استیون توانست 11 ماه بیشتر زنده بماند اما تا زمانی که بمیرد همسرش 902 هزار و 452 دلار صورتحساب جمع کرده بود.

در ادامه نیز چند نکته درباره هزینه‌های درمان و تاثیرات آن در آمریکا می‌آید:

  • تخمین زده شده است که در آمریکا بیمارستان‌ها سالانه حدود 10 میلیارد دلار هزینه‌های بیشتری را از بیماران مطالبه می‌کنند. (لینک مطلب)
  • صورتحساب‌های درمانی و پزشکی اولین دلیلی هست که آمریکا بخاطر آن اعلام ورشکستگی می‌کنند. یک بررسی نشان می‌دهد که حدود 41 آمریکایی‌های در سن اشتغال به کار یا در پرداخت صورتحساب های درمانی مشکل دارند یا اینکه الان بدهی‌های مربوط به هزینه های درمانی را پرداخت می‌کنند. (لینک مطلب)
  • براساس گزارش منتشر شده در ژورنال پزشکی آمریکا، صورتحساب‌های درمانی باعث وقوع بیش از 60 ورشکستگی‌های شخصی می‌شود. (لینک مطلب)
  • بیمه درمانی به اندازه‌ای که برخی ها تصور می‌کنند از بیمار حمایت نمی‌کند. بر اساس گزارش ژورنال پزشکی آمریکا، حدود 75 درصد از ورشکستگی‌ها بواسطه بدهی‌های هزینه‌های درمانی زمانی اتفاق افتاده است که بیماران تحت بیمه درمانی بوده‌اند. (لینک مطلب)
  • بیمارستان‌ها معمولا آژانس‌های جمع آوری بدهی‌ها را به دنبال افراد بدهکار می‌فرستند. این آژانس‌ها معمولا سالانه سراغ 30 میلیون آمریکایی می‌روند تا بدهی‌های آنها را تسویه کنند. (لینک مطلب)
  • اگر سیستم خدمات درمانی آمریکا می‌خواست یک کشور باشد، می توانست ششمین اقتصاد بزرگ در دنیا باشد. (لینک مطلب)

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان