۱۶۴ هزارتن محصول گندم در کرمان برداشت می‌شود

164 هزارتن محصول گندم در کرمان برداشت می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود در استان کرمان برای تأمین امنیت غذایی ۱۶۴هزار و ۵۰۰ تن گندم در سال زراعی ۹۳ و ۹۴ برداشت شود.

فریدون آهنگری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با اشاره به اینکه استان کرمان یکی از قطب‌های تولید بذر گندم در کشور است، اظهار کرد: یکی از طرح‌هایی که امسال در دست اقدام است تغییر الگوی کشت هندوانه به گندم است که از طریق سطح زیرکشت این محصول در استان افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه اولویت کشت پائیزه در استان کرمان با محصول گندم است، اظهار کرد: سطح زیرکشت ابلاغی47هزار هکتار با متوسط عملکرد 3.5 تن در هکتار است که امسال پیش‌بینی می‌شود در استان کرمان برای تأمین امنیت غذایی 164هزار و 500 تن گندم برداشت شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان با اشاره به اینکه سطح زیر کشت آبی گندم  در استان کرمان 38  هزار و 300 تن در هکتار و متوسط عملکرد 4.29 کیلوگرم است، افزود: در این زمینه استان کرمان از میانگین کشوری بالاتر است و با اقدامات کارشناسی که روی تغذیه آبیاری در حال انجام است، پیش‌بینی می‌شود این روند افزایش داشته باشد.

آهنگری با اشاره به اینکه تولید گندم با سطح زیرکشت آبیاری164 هزار و 580 تن است، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود، 102هزار و 352 تن از این محصول تحویل سیلو داده شود.

وی با بیان اینکه امسال سطح زیر کشت نیمه دیم گندم در استان کرمان 8هزار و 700 هکتار با متوسط عملکرد 3.5تن در هکتار است، گفت: تولید گندم با سطح زیرکشت نیمه دیم 30هزار و 995 تن و تحویل به سیلو 16هزار و 75 تن پیش‌بینی شده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان دومین کشت پائیزه در استان کرمان را کشت محصول جو عنوان کرد و افزود: این کشت برای تغذیه دام و طیور در استان انجام می‌شود.

آهنگری گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود 57 هزار تن محصول جو با سطح زیر کشت 19هزار هکتار با متوسط عملکرد3 تن در هکتار در استان کرمان برداشت شود.

وی با بیان اینکه سومین کشت پائیزه در استان کرمان محصول کُلزا برای تأمین روغن است، افزود: امسال پیش‌بینی می‌شود 2هزار تن محصول کُلزا  با سطح زیر کشت یک هزار هکتار و با متوسط عملکرد2 تن در هکتار انجام شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان با تأکید بر اینکه کود لازم برای محصولات کشاورزی استان توسط شرکت خدمات حمایتی تأمین شده است، بیان کرد: حدود 5هزار و 300 تن بذر گندم (صددرصد برنامه تکثیر بذر استان) تأمین شده است.

آهنگری خاطرنشان کرد: هماهنگی‌های لازم برای برگزاری کلاس تغذیه گیاهی کشت‌های پاییزه با مرکز تحقیقات و مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی و مدیریت زراعت انجام و این کلاس در شهرستان بافت برگزار شده است.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon