قیمت‌گذاری رسمی پسته هنوز انجام نشده است

قیمت‌گذاری رسمی پسته هنوز انجام نشده است

خبرگزاری تسنیم: فرماندار رفسنجان گفت: هیچ یک از نهادهای قیمت‌گذار پسته، هنوز وارد بحث قیمت گذاری این محصول نشده‌اند.

حمید ملانوری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رفسنجان اظهار کرد: برداشت پسته رفسنجان از 20شهریور آغاز شده و همچنان کار برداشت این محصول ادامه دارد.

وی بیان کرد: متاسفانه امسال به سبب تغییرات آب وهوایی با کاهش برداشت محصول پسته مواجه شدیم.

فرماندار رفسنجان افزود: عمده محصول رفسنجان پسته کله قوچی است که در این تغییرات آب و هوایی دچار خسارت شده است.

ملانوری گفت: امسال انواع پسته‌‍‌های احمدآقایی، اکبری و فندقی پسته غالب رفسنجان هستند که سهم بیشتری از برداشت پسته را به خود اختصاص داده‌اند.

وی اظهارکرد: امسال شرکت تعاونی رفسنجان که زمانی از شرکت‌های بزرگ کشور در بحث پسته بود، اعلام آمادگی کرده تا خرید پسته را انجام دهد.

فرماندار رفسنجان با اشاره به اینکه خرده مالکان پسته، محصول خود را با قیمت عرف بازار که حدود 30تا40هزار تومان بوده است به فروش رسانده‌اند، گفت: برای جلوگیری از ضرر کشاورزان و یا هرج و مرج در بازار، بهتر است انجمن پسته، اتاق بازرگانی و دیگر نهادهای قیمت‌گذار وارد بحث تعیین قیمت شوند.

ملانوری تصریح کرد: قیمت پسته با توجه به صادراتی و استراتژیک بودن آن، تابع بازارهای بین‌المللی و شرایط جامعه بین‌المللی است.

وی بیان کرد: خوشبختانه امسال با توجه به برنامه‌ریزی‌های قبلی، حضور متکدیان اتباع بیگانه در فصل برداشت محصول پسته در رفسنجان به کمترین میزان رسید.

فرماندار رفسنجان گفت: در برخی روستاها مواردی از تکدی‌گری اتباع بیگانه گزارش شده که با همکاری نیروی انتظامی با آنها برخورد و از کشور طرد شدند.

ملانوری خواستار هماهنگی باغداران پسته با مدیران شهرستان برای جلوگیری از ایجاد آلودگی در پسته به سبب دست‌اندازی متکدیان اتباع بیگانه شد.

وی خاطرنشان کرد: در فصل آبان و آذرماه محصول پسته تازه رفسنجان وارد بازار می‌شود و صادرات آن نیز در همین بازه زمانی آغاز و در طول سال ادامه دارد.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon