پیشرفت و توسعه کشور در گرو توجه جدی به علوم انسانی است

پیشرفت و توسعه کشور در گرو توجه جدی به علوم انسانی است

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه خوی گفت: بی‌شک با رشد و توسعه و مورد توجه جدی قرار گرفتن علوم انسانی در جامعه می‌توان پیشرفت و توسعه مطلوب را پی‌ریزی کرد.

حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، اظهار کرد: اگر امروز مشکلات موجود در جوامع بشری و حتی جوامع اسلامی را مورد توجه و بررسی قرار بدهیم تمامی این مشکلات ریشه در غفلت از علوم انسانی دارد.

امام جمعه خوی تصریح کرد: متاسفانه فرهنگ های وارداتی به ویژه فرهنگ غربی و متولیان آن نهایت تلاش و فعالیت های خود را انجام می دهند تا نگذارند علوم انسانی در مراکز آموزش عالی جهان اسلام نهادینه شود.

وی افزود: فرهنگ وارداتی غرب حتی شرایطی را فراهم کرده که علوم انسانی مورد بی مهری و حتی تمسخر قرار گیرد بنابراین جا دارد که همه دلسوزان، متعهدان و نخبگان جوامع اسلامی به ویژه نظام جمهوری اسلامی همانند ولی امر مسلمین در ارتباط با علوم انسانی حساسیت ویژه داشته باشند.

پیشرفت و توسعه کشور در گرو توجه جدی به علوم انسانی است

امام جمعه خوی بیان کرد: بی شک با رشد و توسعه و مورد توجه جدی قرار گرفتن علوم انسانی در جامعه می توان پیشرفت و توسعه مطلوب را پی ریزی کرد.

شکوری افزود: همه می دانیم که موضوعات علمی و فناوری از جمله موضوعات مهم و سرنوشت ساز هر کشوری بوده که اساس و پایه پیشرفت، توسعه و تمدن جامعه هستند برای همین این موضوع مورد تأکید مضاعف ولی امر مسلمین قرار گرفت.

تحقق و پژوهش متناسب با رسالت جهانی انقلاب اسلامی باشد

امام جمعه خوی گفت: با توجه به اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران و فرهنگ انقلاب اسلامی یک رسالت جهانی داشته و باید پژوهش و تحقیق و فناوری آن متناسب با این رسالت جهانی باشد بنابراین رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید مضاعف و ویژه ای بر آن دارند.

شکوری با اشاره به راهکارهای تقویت روحیه کسب مهارت های پژوهشی در جامعه تصریح کرد: در این رابطه باید تمامی مجموعه ها و مؤسسات فرهنگی و تبلیغی در جهت فرهنگ سازی در جامعه نهایت تلاش و کوشش خود را داشته باشند و از سوی دیگر متولیان امور علمی اعم از آموزش عالی و دانشگاه ها، حوزه های علمیه و سایر مجموعه های علمی و پژوهشی این مسئله را یک رسالت حتمی برای خود تلقی کنند.

تقویت روحیه مهارت پژوهی از مراکز علمی آغاز شود

امام جمعه خوی افزود: باید این موضوع از آموزش و پرورش، دانشگاه ها و حوزه های علمیه آغاز کرد و در این رابطه نقش اساتید، معلمان و مدیران مجموعه های آموزش عالی و آموزش و پرورش مضاعف و سرنوشت سازتر است.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon