عدم حضور ناشران افغانستان در نمایشگاه فرانکفورت به دلیل مشکلات اقتصادی

عدم حضور ناشران افغانستان در نمایشگاه فرانکفورت به دلیل مشکلات اقتصادی

خبرگزاری تسنیم: مدیر انتشارات عرفان از عدم حضور این انتشارات و دیگر ناشران افغانستان در نمایشگاه کتاب فرانکفورت خبر داد و گفت:‌ به دلیل مشکلات اقتصادی ناشران که ناشی از انتخابات اخیر بوده است، امکان حضور برایمان مهیا نیست.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ هفته آ‌ینده شصت و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت با حضور کشورهای مختلف دنیا از جمله ایران آغاز به کار می‌کند‌، این در حالی است که در این دوره کشور افغانستان که سال گذشته نخستین تجربه حضور در این نمایشگاه را داشت،‌ به دلیل مشکلات اقتصادی نشر حضور نخواهد داشت.

محمدابراهیم شریعتی مدیر انتشارات عرفان که سال گذشته به نمایندگی از افغانستان در نمایشگاه فرانکفورت حضور داشت،‌ با اعلام این خبر گفت:‌ متأسفانه طی ماه‌های اخیر وضعیت کتاب در افغانستان به شدت با مشکلات جدی روبرو بوده است،‌ تعطیلی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و عدم ثبات شرایط به دلیل انتخابات و دعواهای سیاسی دیگر فضایی برای کتاب و کتابخوانی باقی نگذاشته بود.

وی افزود: فروش کتاب در ماه‌های گذشته بیش از 70 درصد در افغانستان کاهش داشته است‌، البته از ایران کتاب‌های بسیاری برای عرضه در افغانستان حمل شده اما متأسفانه حجم عظیمی از این کتاب‌ها در انبار باقی مانده است، این در حالی است که در گذشته عمده کتاب‌های ایران به محض عرضه به فروش می‌رفت.

شریعتی با اشاره به تجربه موفق حضور در نمایشگاه کتاب فرانکفورت در سال گذشته گفت:‌ ما سال گذشته برای نخستین‌بار شرکت کردیم که مورد توجه و استقبال نیز قرار گرفت،‌ حتی موفق به فروش رایت کتاب «میراث شهرزاد در افغانستان»‌ که شامل 53 داستان کوتاه از داستان‌نویسان معاصر افغانستان است‌، به یک ناشر آلمانی شدیم که قرار است سال آینده به زبان آلمانی منتشر شود.

وی افزود:‌ همچنین سال گذشته پس از اتمام نمایشگاه بیش از 70 درصد کتاب‌هایی را که با خود برده بودیم،‌ به صورت نقدی به فروش رساندیم،‌ اما در سال جاری به دلیل مشکلات اقتصادی امکان حضور برایمان مقدور نبود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران